خبر فوری

 
 
دیدار سفیر جدید پاکستان در نروژ با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1455375413

09:54 1401/10/10


برچسب ها : اسلام آباد, اسلو, پاکستان و نروژ, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان در نروژ, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

دکتر عارف علوی در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان در نروژ بر اهمیت روابط دوستانه دوجانبه میان اسلام آباد و اسلو تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان در نروژ بر اهمیت روابط دوستانه دوجانبه میان اسلام آباد و اسلو تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم سعدیه الطاف قاضی سفیر جدید پاکستان در نروژ روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.

رئیس جمهور پاکستان در جریان این دیدار با تأکید بر لزوم همکاری در بخش‌های مختلف همچون تجارت، کسب و کار، سرمایه گذاری، انرژی‌های تجدید پذیر، آموزش، دفاع و صادرات اظهار داشت: با افزایش صادرات سنتی و غیر سنتی میان دو کشور می‌توان حجم تجارت دوجانبه فعلی را به بیش از 128.404 میلیون دلار ارتقا داد.

وی همچنین سفیر پاکستان را به ارتباط مداوم با پاکستانی مقیم خارج از کشور و ارائه خدمات کنسولی به شهروندان پاکستانی توصیه نمود و گفت: سفیر فرصت‌های نتیجه بخش و قابل اجرا برای همکاری میان دانشگاه‌ها و سازمان‌های دو کشور در زمینه‌های آموزش، علوم، مطالعات صنعتی و توسعه را جستجو کند.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش‌های برای افزودن نام پاکستان در فهرست کشورهای دارای اولویت در دستور کار پانوراما 2021 الی 2027 دولت نروژ صورت بگیرد.

دکتر عارف علوی همچنین خواستار فعالیت سفیر در عرصه ارتقای روابط میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای توسعه همکاری در پروژه‌های مشترک و نیز تسریع توافقنامه تجاری با انجمن تجارت آزاد اروپا شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند پرداخت و بر لزوم مطرح نمودن جنایت‌های متداوم دولت هند علیه ساکنان جامو و کشمیر در سطح جهانی تأکید ورزید.

وی افزود: رویکرد تبعیض آمیز با اعضای اقلیت‌ها، تهدید، اذیت و آزار، اقدامات مربوط به حاشیه راندن اقلیت‌ها و روند رو به رشد اسلام هراسی باید در سطوح جهانی مطرح و مورد گفتگو قرار گیرد. جان و مال اقلیت‌های هند به ویژه مسلمانان در خطر قرار دارد.

ارسال نظر

 
1