خبر فوری

 
 
دیدار معاون وزیر امور خارجه هند با شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش
کد خبر :1455048221

15:40 1401/11/27


برچسب ها : داکا, شیخ حسینه واجد, معاون وزیر امور خارجه هند, نخست وزیر بنگلادش, نخست وزیر بنگلادیش, هند و بنگلادش, وینی موهان کواترا,

وینی موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه هند در جریان سفر رسمی خود به بنگلادش روز گذشته با سرکار خانم شیخ حسینه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو نمود.


داکا: به گزارش راز نیوز| وینی موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه هند در جریان سفر رسمی خود به بنگلادش روز گذشته با سرکار خانم شیخ حسینه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وینی موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه هند که به دعوت مسعود بن مؤمن همتای بنگالی خود در سفری دو روزه به این کشور رفته است روز چهارشنبه با سرکار خانم شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در محل کاخ نخست وزیری دیدار کرد.

معاون وزیر امور خارجه هند در این دیدار پیغام دوستانه ناریندرا مودی نخست وزیر هند برای همتای بنگالی خود را به شیخ حسینه ابلاغ کرد و حمایت‌های دهلی‌نو برای مشارکت جامعه توسعه و اقتصادی با بنگلادش را ابراز داشت.

دو طرف در این دیدار مناسبات دوجانبه تجاری، سیاسی، دفاعی، امنیتی میان دهلی‌نو و داکا را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه هند پیش از این با مسعود بن مؤمن همتای بنگالی خود نیز دیدار و گفتگو نمود.

معاونان وزرای خارجه هند و بنگلادش در این دیدار نسبت به تعامل نزدیک در جهت حضور بنگلادش به عنوان میهمان در نشست جی 20 در زمان ریاست هند بر این سازمان توافق کردند.

به گفته وزارت خارجه هند سفر معاون وزیر خارجه به بنگلادش در راستای سیاست اولویت همسایه‌ها در روابط خارجی صورت گرفته است، بنگلادش شریک توسعه‌ای هند و بزرگ‌ترین شریک تجاری در منطقه است.

ارسال نظر

 
1