خبر فوری

 
 
تأکید رئیس جمهور پاکستان بر حمایت اسلام آباد از راهکار دو حکومتی برای حل مسئله فلسطین
کد خبر :1454719463

12:44 1402/09/03


برچسب ها : اسلام آباد, امام جماعت مسجد الاقصی, پاکستان و عربستان سعودی, دکتر عارف علوی, ریاست جمهوری پاکستان, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید المالکی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با امام جماعت کعبه بر حمایت اسلام آباد از راهکار دو حکومتی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با امام جماعت کعبه بر حمایت اسلام آباد از راهکار دو حکومتی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

طبق اعلام بخش مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری پاکستان، شیخ صالح بن عبدالله بن حمید امام جماعت کعبه روز گذشته به همراه سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

در این دیدار چالش‌های مختلف پیش روی جهان اسلام، مسئله اسلام هراسی و مقابله با آن و آخرین تحولات غزه مورد بحث و بررسی از سوی طرفین قرار گرفت.

رئیس جمهور پاکستان در ابتدای سخنان خود ضمن خوشامدگویی به امام جماعت کعبه و هیئت همراه وی با تشریح روابط دوستانه و دیرینه میان پاکستان و عربستان سعودی و ملت‌های دو کشور پرداخت.

وی همچنین حمایت اسلام آباد از راهکار تشکیل دو دولت مستقل برای حل مسئله فلسطین را ابراز داشت.

در ادامه این دیدار شیخ صالح بن عبدالله نیز با اتخاذ مواضع مشابه برای حل مسئله فلسطین از طریق راهکار دو دولتی ابراز داشت: بر اساس این راهکار مردم فلسطین از حقوق مسلم خود بهره مند خواهند شد.

وی گفت: پایان جنایت‌های ضد انسانی در فلسطین، همکاری دیپلماتیک، همبستگی انسانی و تلاش‌های مشترک جهان اسلام را می‌طلبد.

در بخش دیگری از این دیدار رئیس جمهور پاکستان با تمجید از نقش عربستان سعودی در مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی بر لزوم ایجاد اتحاد و همدلی برای مقابله با چالش‌های مشترک امت‌های مسلمان تأکید کرد.

وی همچنین ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران را موفقیت بزرگ مقامات ریاض و گامی مثبت در جهت توسعه ثبات و صلح در منطقه عنوان نمود و گفت: این امر علاوه بر گسترش تجارت و توسعه منطقه به افزایش امنیت و ثبات در منطقه نیز کمک خواهد نمود.

عارف علوی همچنین از تلاش‌های عربستان سعودی برای ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای یمن، سوریه و سودان نیز تمجید کرد.

وی از کمک‌های اقتصادی دولت ریاض به پاکستان و همکاری‌های این کشور در طرح‌های جاری بخش‌های آموزش و سلامت تقدیر نمود.

رئیس جمهور پاکستان به طور ویژه به تشریح موضوع اسلام هراسی در هند و جنایت‌های دهلی نو علیه مردم منطقه جامو و کشمیر پرداخت و گفت: هند در تلاش برای تغییر تناسب جغرافیایی منطقه اشغالی جامو و کشمیر و نسل کشی مسلمانان این منطقه است.

ارسال نظر

 
1