خبر فوری

 

باکو: به گزارش راز نیوز| در حاشیه سفر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به باکو، دو کشور پاکستان و آذربایجان یادداشت تفاهم در زمینه گسترش مناسبات اقتصادی را امضاء کردند که این یادداشت تفاهم از سوی پاکستان توسط سید نوید قمر وزیر بازرگانی و از جانب آذربایجان توسط میکائیل جبروف وزیر اقتصاد این کشور امضاء شد.

طبق گزارش وزارت تجارت پاکستان، این تفاهمنامه ضمن گسترش همکاری های نزدیک دو کشور، یک چارچوب برای توسعه تجارت فیمابین را ایجاد می کند. وزیران با درک اهمیت تقویت دوستی و مشارکت اقتصادی خود، تعهد خود را برای تنوع بخشیدن به تجارت و افزایش رشد اقتصادی از طریق این موافقتنامه را ابراز کردند. دو کشور با افزایش همکاری های اقتصادی، در جهت تبادل اطلاعات تجاری، برگزاری مراسمات، برگزاری نشست هایی برای شناساندن محصولات قابل صادرات، در جهت ایجاد فضایی مناسب برای تجارت همکاری خواهند داشت.

برای این منظور، دو کشور توافق کردند که تلاش های خود را برای نهایی کردن یک توافق تجارت ترجیحی تا اوایل اوت 2023 تشدید کنند. دوطرف با تاکید بر فواید تجارت ترجیحی، عزم خود جهت مشارکت و همکاری برای دستیابی به اهداف تعیین شده در توافقنامه را ابراز داشتند. به گفته گزارش، امضای این توافقنامه تجلی نقطع عطفی در ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور پاکستان و آذربایجان می باشد . از طرفی سرمایه گذاری دوجانبه نیز افزایش یافته و دو کشور در توسعه و رفاه متقابل تلاش و همکاری خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1