خبر فوری

 
تقدیر امام جماعت کعبه از نقش دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد در گسترش علوم دینی
کد خبر :1451444681

10:55 1402/09/02


برچسب ها : اسلام آباد, امام جماعت مسجد الحرام, دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

امام جماعت کعبه که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر کرده است از نقش دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد در گسترش علوم دینی و خدمات این دانشگاه در بخش‌های اصول دین، شریعت و ادبیات عرب تقدیر نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امام جماعت کعبه که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر کرده است از نقش دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد در گسترش علوم دینی و خدمات این دانشگاه در بخش‌های اصول دین، شریعت و ادبیات عرب تقدیر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر صالح بن عبدالله بن محمد الحمید امام جماعت کعبه که برای شرکت در یک همایش بین‌المللی به میزبانی دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد به پاکستان سفر کرده است روز گذشته با مدد علی سندی وزیر آموزش و پرورش دولت موقت فدرال پاکستان دیدار نمود.

امام جماعت کعبه در این دیدار با اشاره به روابط عمیق تاریخی و دوستانه میان پاکستان و عربستان سعودی اظهار داشت: بهترین روش کاهش تنفر در جوامع گسترش آموزش است، دانشگاه بین‌المللی اسلامی نقش مثال زدنی در گسترش تعالیم اسلامی و علوم دینی دارد.

وی با ابراز خرسندی از دیدار با مقامات پاکستانی خاطرنشان کرد: همواره از دیدار با مردم پاکستان خوشحال می‌شوم و استاد من در حفظ قرآن نیز یک پاکستانی بود، مردم دو کشور علاقه و ارادت ویژه‌ای به یکدیگر دارند.

وی تصریح کرد: همکاری میان وزارت آموزش و دانشگاه اسلامی منافع بسیاری را برای دانشجویان دختر و پسر از سراسر جهان به همراه دارد. اقدام دانشگاه بین‌المللی اسلامی برای برگزاری همایش با محوریت بررسی اهمیت حیات انسان در پرتو احکام و قوانین اسلامی تحسین برانگیز است و دانشجویان می‌توانند از این همایش بهره مند شوند.

امام جماعت کعبه با تأکید بر اهمیت تربیت و آموزش برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی افزود: اقدامات و خدمات دانشگاه بین‌المللی اسلامی برای ارائه آموزش مطابق با معیارهای والا و در راستای تعالیم اسلامی به دانشجویان بیش از 30 کشور قابل تقدیر است.

وی همچنین از تلاش‌های این دانشگاه در گسترش علوم دینی و خدمات آن در بخش‌های اصول دین، شریعت و ادبیات عرب نیز تمجید کرد.

وی با بیان اینکه به من اطلاع داده شد که دانشگاه بین‌المللی اسلامی در صدر فهرست دانشگاه‌های کشور قرار دارد که بالاترین شمار دانشجویان خارجی در حال تحصیل را داراست، وی از اقدامات دکتر هذال حمود العتیبی رئیس این دانشگاه نیز تمجید نمود.

در ادامه این دیدار وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان ضمن خوشامدگویی به امام جماعت کعبه از ایشان برای سفر به پاکستان و حضور در دانشگاه بین‌المللی اسلامی تقدیر نمود.

وی ابراز داشت: دانشگاه بین‌المللی اسلامی نقش مهمی در توسعه علوم دینی و معاصر ایفا می‌کند و همکاری‌های ما با این دانشگاه تداوم خواهد داشت.

وی گفت: تلاش داریم تا از طریق مدارس علوم دینی و دانشگاه‌های اسلامی پیام امن و صلح را به دنیا مخابره کنیم.

ارسال نظر

 
1