خبر فوری

 
کشته شدن دو نظامی و یک جاسوس پاکستانی طی عملیات ارتش آزادی بخش بلوچ در قلات
کد خبر :1450881917

11:29 1402/02/09


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, جاسوس ارتش, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, جیئند بلوچ, شهرستان قلات, گروه های مسلح بلوچ,

طی دو عملیات جداگانه ارتش آزادی بخش بلوچ در شهرستان قلات ایالت بلوچستان یک نظامی پاکستانی به همراه یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان کشته شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| طی دو عملیات جداگانه ارتش آزادی بخش بلوچ در شهرستان قلات ایالت بلوچستان یک نظامی پاکستانی به همراه یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان کشته شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه‌ای اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما دو روز قبل طی عملیاتی با کمین کردن در دشت گوران واقع در نزدیکی منطقه شور پارود شهرستان قلات یکی از اعضای مهم جوخه مرگ تحت حمایت ارتش و سازمان‌های امنیتی پاکستان به نام زمان خان را هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

جیئند بلوچ گفت: زمان خان از مدت‌های طولانی به عنوان یک عنصر وابسته به ارتش دشمن در منطقه شور پارود فعالیت داشت، وی در مه سال 2019 میلادی در قتل اعضای ارتش آزادی بخش بلوچ شور پارود از جمله دایی شمس پرکانی بلوچ، دکتر شعیب بلوچ و نیز قتل اعضای گروه متحد جبهه آزادی بخش بلوچستان شامل ظفر محمد حسنی و در مه سال 2020 میلادی در قتل فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ به نام‌های شهداد بلوچ و احسان بلوچ به صورت مستقیم مشارکت داشت.

وی افزود: زمان خان علاوه بر این در رصد مسیر تردد فدائیان بلوچ در شور پارود و پناه دادن به عناصر جوخه‌های مرگ نیز نقش داشت.

در بیانیه ارتش آزادی بخش بلوچ آمده است زمان خان به دلیل ارتکاب خیانت ملی توسط فدائیان بلوچ به سزای اعمال خود رسید و دیگر اعضای این گروه نیز همچون وی به سزای اعمال خود خواهند رسید.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ همچنین از حمله به پاسگاه نگهبانی اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان در شهر قلات خبر داد و گفت: فدائیان بلوچ با استفاده از اسلحه نارنجک‌انداز و دیگر سلاح‌های خودکار نیروهای دشمن را در پاسگاه نگهبانی هدف قرار دادند که در نتیجه آن دست کم دو تن در دم کشته شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

وی در پایان گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این دو حمله را بر عهده می‌گیرد و بر عزم خود برای تداوم حملات علیه ارتش پاکستان و شرکای آن تا زمان دستیابی به آزادی تأکید می‌کند.

ارسال نظر

 
1