خبر فوری

 
شرکت های حامی برنامه های تسلیحاتی پاکستان و ایران در لیست سیاه آمریکا
کد خبر :1450291706

18:41 1403/08/01


برچسب ها : ایران و آمریکا, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, تسلیحات, تسلیحات نظامی, شرکت چینی, شرکت های چینی, فهرست سیاه, واشنگتن, وزارت بازرگانی آمریکا, وزیر بازرگانی آمریکا, کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه,

آمریکا طی اقدامی چندین شرکت را به دلیل حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی و هواپیماهای بدون سرنشین پاکستان و ایران به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | آمریکا طی اقدامی چندین شرکت را به دلیل حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی و هواپیماهای بدون سرنشین پاکستان و ایران به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.

وزارت تجارت ایالات متحده آمریکا  26 شرکت را به دلیل حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی و هواپیماهای بدون سرنشین پاکستان و ایران و کمک به تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین و سایر موارد به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده می گوید 26 شرکت مستقر در پاکستان، چین و امارات متحده عربی متهم به نقض کنترل صادرات، شرکت در "برنامه های نگران کننده تسلیحاتی" یا با روسیه و ایران در دور زدن تحریم های آمریکا و کنترل صادرات شریک هستند.

قرار گرفتن شرکت‌های یاد شده در این "فهرست" آنان را از دریافت اقلام و فن‌آوری های ایالات متحده امریکا بدون داشتن مجوز دولت، منع خواهد کرد.

آلن استیوز معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعت و امنیت، در بیانیه ای با بیان اینکه ما هوشیار هستیم تا امنیت ملی آمریکا را در برابر عوامل خطرناک حفظ کنیم، افزود: اقدامات امروز ما علیه این شرکت ها این پیام را می رساند که اگر قوانین ما را زیر پا بگذارند، باید بهای آن را بپردازند.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده می گوید: 9 شرکت در پاکستان به عنوان شرکت های اصلی و نمایندگی های تدارکات شرکت های پاکستانی و هفت شرکت دیگر نیز به دلیل مشارکت در برنامه موشک های بالستیک این کشور به لیست سیاه اضافه شده اند.

این فهرست همچنین شامل شش شرکت چینی است که گفته می شود کالاهای آمریکایی را برای نوسازی ارتش چین یا حمایت از برنامه های تسلیحاتی و هواپیماهای بدون سرنشین ایران خریداری کرده است.

ارسال نظر

 
1