خبر فوری

 
 
عدم موافقت رئیس جمهور پاکستان با لایحه جنجالی اصلاح قانون مجازات توهین به مقدسات اسلامی
کد خبر :1448132256

11:29 1402/05/26


برچسب ها : پارلمان پاکستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, گروه تروریستی سپاه صحابه, گروه تکفیری, لایحه,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ضمن عدم امضای بیش از ده لایحه مصوب در پارلمان و مجلس سنای این کشور از جمله لایحه جنجالی اصلاح قانون مجازات توهین به مقدسات اسلامی، آنها را برای تجدید نظر به پارلمان ارجاع داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ضمن عدم امضای بیش از ده لایحه مصوب در پارلمان و مجلس سنای این کشور از جمله لایحه جنجالی اصلاح قانون مجازات توهین به مقدسات اسلامی، آنها را برای تجدید نظر به پارلمان ارجاع داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، لوایح بازگردانده شده از سوی رئیس جمهور پاکستان همان لوایحی هستند که پیش از پایان دولت ائتلافی به ریاست حزب مسلم لیگ(ن) در مجلس ملی و سنای پاکستان به تصویب رسیده‌اند.

طبق اعلام رسانه‌های پاکستان، یکی از لایحه‌هایی که با عدم موافقت رئیس جمهور مواجه شده است، لایحه جنجالی اصلاح قانون مجازات توهین به مقدسات اسلامی از جمله پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت اطهار(علیهم السلام) و اصحاب رسول الله(ص) است که بازتاب انتقادی گسترده‌ای از سوی گروه‌های مختلف به ویژه شیعیان را به همراه داشته است.

طبق این لایحه هرگونه توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی از جمله ساحت مقدس حضرت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) و اصحاب ایشان بسته به شدت جملات اظهار شده از سوی فرد مجرم، دست کم 10 سال حبس و حداکثر حبس ابد را به همراه خواهد داشت.

این لایحه به دلیل عدم شفاف سازی در بندهای مختلف از جمله نحوه اطلاق کلمه اصحاب بر شخصیت‌های صدر اسلام زمینه لازم برای سو استفاده گروه‌های تروریستی تکفیری که به دنبال تقدیس شخصیت‌های منفور و جنایت‌کار تاریخ اسلام همچون ابوسفیان، معاویه و یزید هستند را جهت پرونده سازی دروغین علیه شیعیان فراهم می‌کند.

ارسال نظر

 
1