خبر فوری

 
دیدار هیئت مؤسسات آموزشی ترکیه با پروفسور خالد محمود عراقی معاون دانشگاه کراچی
کد خبر :144592842

15:46 1401/10/27


برچسب ها : استانبول, پاکستان و ترکیه, دانشگاه استانبول, دانشگاه کراچی, هیئت ترکیه ای,

دکتر خلیل تور رئیس بخش اردو دانشگاه استانبول ترکیه و دکتر عبدالله کُتلمیس یالسن دستیار معاون مؤسسه یونس امره روز گذشته با حضور در دانشگاه کراچی پاکستان با دکتر خالد محمود عراقی معاونت این دانشگاه دیدار نمودند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دکتر خلیل تور رئیس بخش اردو دانشگاه استانبول ترکیه و دکتر عبدالله کُتلمیس یالسن دستیار معاون مؤسسه یونس امره روز گذشته با حضور در دانشگاه کراچی پاکستان با دکتر خالد محمود عراقی معاونت این دانشگاه دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار ظرفیت‌های موجود برای راه اندازی بخش زبان ترکی در دانشگاه کراچی مورد بررسی قرار گرفت و تأکید گردید که دانشجویان کراچی علاوه بر فراگیری زبان ترکی با ارزش‌های فرهنگی، ادبیات و تاریخ ترکیه و ابعاد مختلف آن آشنا خواهند شد.

دکتر عبدالله کُتلمیس یالسن در این دیدار با ابراز علاقه نسبت به صدور گواهی نامه فراگیری زبان ترکی و راه اندازی دوره‌های آموزشی برای دانشجویان اظهار داشت: من اطمینان دارم این پروژه با استقبال گرم و چشمگیر دانشجویان دانشگاه کراچی مواجه خواهد شد.

دکتر خلیل توکر نیز در این نشست عنوان نمود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان پاکستان برای فراگیری علم به ترکیه سفر می‌کنند؛ اما به دلیل عدم تسلط به زبان ترکی و نیز دارا نبودن گواهی مربوطه مدت یک سال از عمر آنان برای فراگیری زبان ترکیه صرف می‌شود و پس از موفقیت در آزمون‌های زبان ترکی دوره‌های تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یادگیری زبان ترکی و دریافت گواهی مربوطه، پیش از آغاز دوره‌های تحصیلی امکان حضور بدون تأخیر دانشجویان در کلاس‌های درس را فراهم خواهد نمود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تبادل دانشجو و اساتید میان دو کشور تصریح کرد: این تبادل باید به گونه باشد که دانشگاه‌های دو کشور را با فرهنگ و زبان یکدیگر سازگار سازد.

دکتر خالد محمود عراقی معاون دانشگاه کراچی نیز در این دیدار با تمجید از پیشنهادات هیئت ترکیه‌ای اظهار داشت: ما خواهان آغاز دوره‌های آموزشی و صدور گواهی فراگیری زبان در مرحله نخست هستیم و پس از آن راه اندازی بخش ترکی در دانشگاه کراچی نیز نهایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مذکور فرصت‌های بی نظیری را برای دانشجویان پاکستانی فراهم و به دانشجویان برای یادگیری زبان ترکی و آشنایی با فرهنگ ترکیه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1