خبر فوری

 
 
پاکستان و روسیه مشتاق توسعه مناسبات دو طرفه هستند
کد خبر :1436372709

11:47 1403/01/11


برچسب ها : پاکستان و روسیه, روابط دوجانبه, سفیر روسیه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

در جریان دیدار سفیر روسیه با نخست وزیر پاکستان، طرفین بر تمایل خود به تقویت مناسبات دو طرفه تاکید کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز (شنبه 11 فروردین) میزبان آلبرت خوریف سفیر روسیه در ساختمان نخست وزیری بود.

براساس گزارش دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف در این نشست مولفه های متعدد از جمله انرژی، تجارت و سرمایه گذاری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با تاکید بر لزوم فراخوانی هرچه سریعتر دور نهم اجلاس کمیسیون بین دولتی فی مابین، که قرار است در اواخر سال جاری به میزبانی روسیه برگزار شود، تاکید داشت که هیئتی از روسیه به منظور جستجوی ظرفیت های موجود تجاری و سرمایه گذاری و افزایش این روابط میان دو طرف، به پاکستان فرستاده شود. وی تصریح داشت که پاکستان به دنبال توسعه مناسبات دو طرفه با روسیه می باشد.

نخست‌وزیر ضمن یادآوری دیدار محبت‌آمیز خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند در سال 2022، دعوت خود را از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای انجام یک سفر رسمی به پاکستان در اولین فرصت، تکرار کرد.

محمد شهباز شریف تسلیت عمیق خود را به خاطر از دست رفتن جان های گران بها در حمله تروریستی هفته گذشته در تالار کروکوس را ابراز داشت و گفت که پاکستان در این لحظات غم انگیز، همبستگی خود با روسیه را اعلام می دارد.

سفیر روسیه با تاکید بر این امر که مسکو به دنبال تقویت مراودات متقابل با اسلام‌آباد است، افزود: کشورش خواستار تقویت همکاری در بخش های انرژی، سرمایه گذاری، تجارت، آموزش و فرهنگ می باشد.

ارسال نظر

 
1