خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان
کد خبر :1436109728

11:01 1402/04/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ازبکستان, تماس تلفنی, رئیس جمهور ازبکستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, شوکت میرضیایف, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

طبق اعلام دفتر رسانه‌ای نخست وزیر پاکستان، مقامات پاکستان و ازبکستان در این دیدار پیرامون ظرفیت‌های موجود برای تسریع توسعه اقتصادی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در بخش لجستیک، کشاورزی، فناوری اطلاعات و نساجی توافق نمودند.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی ضمن عرض تبریک به شوکت میرضیایف برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان آن را نشانه اعتماد کامل مردم ازبکستان به مدیریت و رهبری وی دانست و افزود: روابط میان پاکستان و ازبکستان با مدیریت وی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط دوجانبه با ازبکستان برای دولت اسلام آباد، اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی و نیز قرارداد تجارت ترانزیتی پاکستان-ازبکستان را رضایت بخش عنوان نمود.

محمد شهباز شریف خاطرنشان کرد: این دو توافقنامه به تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور کمک خواهد نمود.

مقامات دو کشور با اشاره به دیدارهای صورت گرفته پیشین در نشست‌های سمرقند و آستانه نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه از جمله انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، لجستیکی و نساجی توافق گردند.

ارسال نظر

 
1