خبر فوری

 
 
طرفداران عمران خان با هدف آزادی وی گردهمایی عظیمی در پایتخت پاکستان برگزار کردند
کد خبر :1434666693

15:26 1403/06/19


برچسب ها : PTI, اجتماع, اسلام آباد, پایتخت پاکستان, حزب تحریک انصاف پاکستان, راهپیمایی, علی امین خان گنداپور, عمران خان, گردهمایی, نخست وزیر سابق, نخست وزیر سابق پاکستان,

حزب تحریک انصاف پاکستان PTI روز یکشنبه با برگزاری گردهمایی بزرگ در اسلام‌آباد خواستار آزادی عمران خان بنیانگذار زندانی این حزب طی دو هفته آتی شد ...


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| حزب تحریک انصاف پاکستان PTI روز یکشنبه با برگزاری گردهمایی بزرگ در اسلام‌آباد خواستار آزادی عمران خان بنیانگذار زندانی این حزب طی دو هفته آتی شد و هشدار داد که اگر نخست وزیر برکنار شده پس از مهلت تعیین شده پشت میله های زندان بماند، آزادی او را خودشان تامین خواهند کرد.

علی امین گنداپور سروزیر ایالت خیبر پختون خوا در پایان گردهمایی برگزار شده که مدت‌ ها وعده آن را داده بود، هشدار داد که اگر بنیانگذار حزب تحریک انصاف در عرض دو هفته "قانونا" آزاد نشود، او شخصاً این اجتماع را به سوی آزادی خان هدایت خواهد کرد و به عنوان اولین نفر گلوله در این مسیر را به جان خواهد خرید.

وی در ادامه سخنرانی خود با تهدید به اینکه اگر عمران خان آزاد نشود، علیه مخالفان سیاسی حزب تحریک انصاف در ایالت خیبر پختون خوا پرونده تشکیل خواهد داد، گفت: اکنون دولت خیبر پختون خوا کاملا تحت کنترل ما است و من علیه شما پرونده تشکیل خواهم داد.

وی در پیامی خطاب به حاکمیت نظامی پاکستان نیز مدعی شد که حتی آنها هم نمی توانند مانع آزادی خان شوند.

گنداپور با اشاره به اظهارات خواجه آصف وزیر دفاع مبنی بر اینکه عمران خان ممکن است به خاطر شورش های 9 مه محاکمه نظامی شود، به وی هشدار داد که حتی پدرت یا کسانی که شما آنها را سرپرست خود می دانید نیز نمی توانند مانع از آزادی عمران خان شوند.

 

او اظهار کرد که حزب تحریک انصاف مسئول اعمال فیض حمید (رئیس سابق سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI که در بازداشت نظامی است) نیست و کسانی که او را به ریاست سازمان جاسوسی گماشته ‌اند مسئول اعمال نادرست او هستند.

گفتنی است سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه به عمران خان نخست وزیر سابق به عنوان مسئول انتصاب فیض حمید به سازمان آی اس آی اشاره کرده بود.

به گفته گنداپور، شورش‌های نهم مه "بهانه ‌ای" برای هدف قرار دادن خان بود. او خاطر نشان کرد که در جریان تجمع برنامه ریزی شده بعدی حزب تحریک انصاف در لاهور، "همه چیز" را فاش خواهد کرد.

به گفته گنداپور، حزب تحریک انصاف اکنون تصمیم گرفته است که هیچ گونه بی عدالتی و زیاده روی را تحمل نکند و بر این اساس پاسخ دهد و اگر کسی به ما ضربه بزند، ما نیز پاسخ خواهیم داد.

شایان ذکر است این اجتماع بزرگ تنش هایی را نیز درپی داشت؛ طرفداران عمران خان این گردهمایی را با کنار زدن کانتینر هایی که به عنوان موانعی برای جلوگیری از رسیدن این راهپیمایی بزرگ به محل برگزاری ایجاد شده بود، آغاز کردند و ساعت 19 شامگاه روز یکشنبه که نیروی پلیس سعی در متفرق کردن آنها داشت با پرتاب سنگ به سمت نیروی پلیس مقاومت کردند. در مقابل نیز نیروی پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد.

در جریان این درگیری ها چندین نیروی پلیس از جمله شعیب خان رئیس پلیس منطقه زخمی شدند.

ناگفته نماند که این اجتماع بزرگ با به راه افتاده کاروان های خودرویی از ایالت خیبر پختون خوا به سمت پایتخت پاکستان با هدف آزادی عمران خان و ایجاد انقلاب در پاکستان با کنار گذاشتن حاکمیت نظامی آغاز شده است.

ارسال نظر

 
1