خبر فوری

 
دیدار سفیر هلند با خرم دستگیر خان وزیر برق پاکستان
کد خبر :1433776633

10:26 1401/09/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و هلند, تولید برق, خرم دستگیر خان, دولت فدرال پاکستان, سفیر هلند, وزیر برق پاکستان,

هینی دی وریز سفیر هلند در اسلام آباد روز پنجشنبه با مهندس خرم دستگیر خان وزیر برق دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هینی دی وریز سفیر هلند در اسلام آباد روز پنجشنبه با مهندس خرم دستگیر خان وزیر برق دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار ابعاد مختلف همکاری های دوجانبه میان پاکستان و هلند به ویژه در زمینه انرژی و تولید برق مورد بحث و بررسی از سوی طرفین قرار گرفت.

مهندس خرم دستگیر خان وزیر برق پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان به دنبال استفاده از منابع انرژی پاک و سازگار با محیط زیست است و در تمامی طرح های آینده در زمینه تولید برق از تاسیسات انرژی تجدیدپذیر استفاده خواهد شد.

وی سپس به تشریح اقدامات دولت در زمینه افزایش سهم انرژی تجدید پذیر در ترکیب انرژی پاکستان پرداخت و گفت: دولت پاکستان تمامی اقدامات لازم برای بازسازی و احیای زیرساخت های اساسی برق در مناطق آسیب دیده در سیل را در مدت زمان بسیار کوتاهی به سرانجام رساند.

وزیر برق پاکستان در ادامه با تاکید بر عزم پاکستان برای استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و پاک حامی محیط زیست خاطرنشان کرد: پاکستان سرمایه گذاری گسترده ای برای رفع تمامی موانع موجود و افزایش ظرفیت انتقال در کشور از طریق احداث خطوط جدید نموده است.

سفیر هلند نیز در این دیدار از تمایل شرکت های هلندی به سرمایه گذاری در پروژه های انرژی زباله جامد خبر داد و گفت: شرکت های هلندی از تخصص و تجربه زیادی در استفاده از زباله های خانگی و کشاورزی برای تولید برق برخوردار هستند که تولید برق مقرون به صرفه را تضمین می کند.

وزیر برق پاکستان نیز در ادامه بر همکاری در زمینه تبادل فناوری و تجارب در خصوص تولید برق از طریق مدیریت پسماند تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1