خبر فوری

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای از قتل سه تن از عناصر وابسته به ارتش پاکستان خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان موسوم به بی ال اف در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما در سپتامبر 2022 بر اساس اطلاعات محرمانه سازمانی سه تن از عناصر مهم وابسته به ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان به نام‌های دکتر حامد بلیدی، بهروز فرزند دکتر حامد و عبدالباسط برادرزاده دکتر حامد را از منطقه ساحلی جیوانی دستگیر کردند.

وی افزود: فدائیان بلوچ در زمان دستگیری این افراد از آنان دستگاه‌های ارتباطاتی کشف کردند به تکمیل تحقیقات ما بسیار کمک نمود، در جریان بازجویی‌های صورت گرفته مشخص گردید که دکتر حامد با فرمانده سپاه 12، سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)، بخش‌های 310 کراچی، کویته، 306 تربت و بلیده سازمان استخبارات نظامی(MI) و فرماندهان ارشد نیروی سپاه مرزی به صورت مستقیم در ارتباط بود و از آنان دستور می‌گرفت، وی بیش از یک دهه علیه نهضت آزادی ملی بلوچ برای نهادهای امنیتی و ارتش اشغالگر پاکستان فعالیت می‌کرد.

سخنگوی بی ال اف خاطرنشان کرد: دکتر حامد بلیدی در مناطق مختلف بلوچستان همچون  کیچ، بلیده، زامران، مند، تمپ، هوشاب، آواران، بالگتر، پنجگور، گوادر، پسنی، اورماره، نلینت، حب و شهر کراچی سند جوخه‌های مختلف مرگ و شبکه‌های جاسوسی تشکیل داده بود که در زمینه مخبری بلوچ‌های دوستدار وطن فعالیت می‌کردند و با همکاری ارتش، نیروی سپاه مرزی و نهادهای اطلاعاتی در جنایت‌های مختلف علیه فرزندان ملت بلوچ از جمله هدف قرار دادن و به شهادت رساندن آنان، شکنجه جسمی و روحی افراد تحت بازداشت و رها کردن اجساد مثله شده آنان نقش و مشارکت داشتند.

وی گفت: دکتر حامد با همکاری فرمانده کل نیروی سپاه مرزی جنوب مکران و پس از آن سرلشکر سرفراز علی فرمانده سپاه بلوچستان ارتش پاکستان و سرلشکر آصف غفور فرمانده کنونی این سپاه در اجرای سیاست جذب و پذیرش زنان بلوچ در نیروی سپاه مرزی در مکران نقش داشت. همچنین تمامی اختیارات آموزشی و انتظامات در دانشکده افسری دخترانه تربت نیز تحت نظارت کامل وی صورت می‌گرفت، او در ازای تمامی این اختیارات با اولویت دادن سیاست‌های نظامی به جذب افراد و کارمندان در شبکه‌های جاسوسی می‌پرداخت.

وی تصریح کرد: دکتر حامد علاوه بر این با ربودن افراد، تصرف اراضی ارزشمند مردم و تطمیع و امتیاز دادن به زنان و تهدید آنان از آنها علیه فدائیان بلوچ بهره برداری می‌کرد.

سرگرد گهرام بلوچ خاطرنشان کرد: فدائیان بلوچ پیش از این در سال 2013 میلادی دکتر حامد بلیدی را به دلیل ربودن یک فرد بلوچ دستگیر کرده بودند، اما در آن زمان به دلیل ارتکاب تنها یک جرم از سوی وی و نیز عدم مستندات کافی در زمینه نقش وی در دیگر جرایم یک فرصت اصلاح به وی داده شد و پس از تنبیه به شرط عدم تکرار این‌گونه اقدامات آزاد شد، اما وی از اقدامات خود دست برنداشت و فعالیت‌های خود علیه ملت بلوچ را گسترش داد و همچنان توسط ارتش پاکستان علیه نهضت ملی بلوچ مورد سوء استفاده قرار گرفت.

وی گفت: مجرمان ملی در جریان بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرده‌اند در حال تلاش برای فرار از جیوانی به چابهار از طریق مسیر دریایی بودند تا مأموریت ربودن و قتل افرادی که از دست ظلم ارتش پاکستان به آن منطقه مهاجرت کرده‌اند را به افراد تبهکار آنجا محول کنند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان افزود: جرایم دکتر حامد بلیدی به این شرح است:

ربودن شهروند بلوچ توسط جوخه‌های مرگ و تحویل آنان به نهادهای امنیتی و ارتش پاکستان و کمک به نهادهای امنیتی و ارتش پاکستان در انتقال فرزندان ربوده شده بلوچ از گوادر به تربت، کویته و پنجگور. تحویل فدائیان بلوچ به نهادهای امنیتی و نیز اتهام زنی به شهروندان بی گناه و عادی بلوچ و تحت فشار قرار دادن آنان جهت جاسوسی برای ارتش پاکستان، استفاده از کودکان و جوانان دختر و پسر بلوچ برای فعالیت‌های جاسوسی، انتقال املاک و دارایی ارزشمند مردم بلوچ به نام خود با استفاده از مافیای زمین.

وی ریاست مافیای تحت حمایت ارتش پاکستان را عهده دار بود، این مافیا با تطمیع و ارائه تسهیلات به مردم مرزنشین از آنها برای منافع ارتش پاکستان استفاده می‌کرد.

سرگرد گهرام بلوچ گفت: وقایع ربوده شدن اجباری فرزندان بلوچ و شهادت آنان توسط جوخه مرگ حامد بلیدی در ذیل درج شده که وی در بازجویی‌های صورت گرفته به آن اعتراف نموده است.

مشارکت مستقیم در شهادت رزاق گل دبیر امور دارایی جنبش ملی بلوچ(BNM)، ربودن نواب فرزند کریم ساکن منطقه دنک از ایست و بازرسی گهنه و شکنجه وی در خانه تیمی واقع در بازار سلاله منطقه آبسر که منجر به مرگ وی شد، جسد او را پس از شکنجه و مرگ در پشت کلانتری دنگر رها کردند.

ارسال نظر

 
1