خبر فوری

 
نشست هیئت های عالی رتبه پاکستان و عربستان سعودی با محوریت بررسی فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های اقتصادی
کد خبر :142888616

14:45 1403/01/28


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, سرمایه گذاری, سرمایه گذاری خارجی, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, محمد اسحاق دار, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

در نشست هیئت های عالی رتبه پاکستان و عربستان سعودی در اسلام‌آباد، برجسته‌ترین فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت .


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان روز سه‌شنبه گفت که سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان نه تنها شراکت بسیار ارزشمند را تقویت می کند، بلکه کمک بزرگی به صلح و ثبات منطقه ای را نیز درپی خواهد داشت.

امروز اجلاس شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری SIFC به ریاست وزرای خارجه و با حضور هیئت های عالی رتبه دو کشور پاکستان و عربستان سعودی در اسلام‌آباد برگزار شد.

در این اجلاس برجسته‌ترین فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و افزایش مبادلات تجاری در راستای تحقق آرمان‌های رهبری دو کشور برادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسحاق دار افزود: هدف دولت فعلی تبدیل پاکستان به مرکزی برای فعالیت‌های اقتصادی و نوآوری و ایجاد محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاران جهانی، به‌ ویژه سرمایه‌گذاران عربستان سعودی است.

وزیر امور خارجه ضمن اطمینان بخشی به هیئت که سرمایه گذاری عربستان در پاکستان صرفاً سرمایه گذاری نیست، بلکه برای پیشرفت و رفاه دو جانبه نیز مفید خواهد بود، تاکید کرد که سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان با نهایت احترام و از طریق مکانیسم های نهادینه شده انجام خواهد شد.

وی در این گردهمایی گفت: پاکستان و عربستان سعودی روابط عمیقی دارند که ریشه در میراث غنی اسلامی و منافع استراتژیک متقابل دارد و سفر هیأت سعودی بر ارتباط عمیق و پایدار بین دو کشور می افزاید.

وی گفت که دوستی دیرینه و آزمایش شده با عربستان سعودی عنصر مهمی در سیاست خارجی پاکستان با هدف تبدیل روابط سنتی برادرانه به یک مشارکت اقتصادی استراتژیک است.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: پلتفرم SIFC قصد دارد فرآیند ها را ساده‌سازی کند و تصمیم‌گیری سریع و مدیریت کارآمد سرمایه‌گذاری‌ ها را تضمین بخشد. شورا نقش مرکزی در تقویت زیرساخت ها، ساده سازی چارچوب نظارتی و تضمین فرآیندهای سریع برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به پاکستان دارد.

اسحاق دار گفت که پاکستان دارای زمین های کشاورزی حاصلخیز، جمعیت پویا، ثروت معدنی، بخش فناوری اطلاعات پر جنب و جوش و چشم اندازهای فراوان برای انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشیدی، آبی و بادی است.

علاوه بر این، او گفت که بخش معدن کشور دارای پتانسیل های بکر است، به ویژه در کمربند تتیان که به دلیل مس، طلا و مواد معدنی گرانبها شناخته می شود.

ارسال نظر

 
1