خبر فوری

 
کراچی: دستگیری 3 شهروند شیعه به اتهام مشارکت در ترور سلیم کتری رهبر سرشناس سپاه صحابه
کد خبر :142691329

13:26 1402/02/01


برچسب ها : اهل سنت و الجماعت, پلیس کراچی, تیپ زینبیون, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, لشکر جنگوی,

پلیس کراچی طی بیانیه‌ای مدعی دستگیری سه شهروند شیعه در ارتباط با پرونده ترور سلیم کتری رهبر سرشناس گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| پلیس کراچی طی بیانیه‌ای مدعی دستگیری سه شهروند شیعه در ارتباط با پرونده ترور سلیم کتری رهبر سرشناس گروه تروریستی تکفیری سپاه صحابه شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جاوید عالم اودهو رئیس دفتر مرکزی پلیس کراچی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: مورخ 22 مارس(دوم فروردین) سال جاری چهار راکب بر دو دستگاه موتورسیکلت طی عملیاتی در محله بلال کالونی منطقه نیو کراچی مولوی سلیم کتری مشاور قانونی حزب اهل سنت و الجماعت در ایالت سند را با تیراندازی به قتل رساندند.

وی افزود: در پی تحقیقات صورت گرفته در خصوص این پرونده مشخص گردید این قتل بر اساس اختلافات فرقه‌ای صورت گرفته و تلاش شده است با استفاده از این اقدام به تفرقه افکنی در سطح شهر دامن زده شود، اما رهبران احزاب و گروه‌های مذهبی با سعه صدر با پلیس همکاری نمودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت گزارشاتی در خصوص متهمان این پرونده چندین عملیات در نقاط مختلف شهر صورت گرفت که هیچ نتیجه‌ای در برنداشت. ما با استفاده از کمک‌های نهادهای امنیتی مجدداً به چندین نقطه از سطح شهر یورش بردیم و موفق شدیم سه متهم به نام‌های کمیل عباس زیدی، محسن حسین و علی مهدی را دستگیر و از آنان سه قبضه اسلحه کلت کشف و ضبط کنیم، در حالی که چهارمین عضو این باند به یک کشور همسایه متواری شده است.

رئیس دفتر مرکزی پلیس در ادامه این نشست خبری مدعی شد: یک کشور همسایه در ترور سلیم کتری نقش دارد و تأمین مالی این عملیات را بر عهده داشت. متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته به دیگر اقدامات خود نیز اذعان کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، این متهمان دو هفته قبل از مناطق رضویه، محله جعفر طیار شهرک ملیر و سمن آباد دستگیر شده‌اند.

بخوانید: ادعای پلیس کراچی مبنی بر دستگیری دو نفر در ارتباط با پرونده ترور رهبر سرشناس سپاه صحابه
 

ارسال نظر

 
1