خبر فوری

 
رایزنی هیئت عربستان سعودی با مقامات ایالت سند پیرامون راه اندازی پروژه "یک مسیر تا مکه"
کد خبر :1421232844

10:57 1402/12/17


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, سروزیر, سید مراد علی شاه, فرماندار ایالت سند, فرودگاه کراچی, گذرنامه, وزیر ارشد ایالت سند, کامران تیسوری, کراچی,

سفیر عربستان سعودی در صدر یک هیئت 16 نفره ای با هدف گفتمان پیرامون پروژه "یک مسیر تا مکه" به منظور تسهیل امور گذرنامه حجاج پاکستانی، با مراد علی شاه وزیر ارشد و کامران تیسوری فرماندار ایالت سند دیدار های جداگانه ای انجام داد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی روز چهارشنبه (16 اسفند) در صدر هیئت 16 نفره وزارت حج این کشور با مراد علی شاه وزیر ارشد و محمد کامران خان تیسوری فرماندار ایالت سند دیدار های جداگانه ای انجام داد.

این هئیت شامل مقاماتی چون محمد عبدالرحمان ام البجاوی معاون وزارت حج و عمره، عبدالمنعم عبدالرحمن اس المحمود مدیر حج و اوقاف در وزارت کشور عربستان، عبدالمجید رئیس پروتکل سفارت عربستان سعودی، رئیس پروتکل سرکنسولگری عربستان در کراچی و دیگر افراد، بود.

در دیدار با وزیر ارشد ایالت، ضمن گفت و گو در خصوص پروژه "مسیر تا مکه"، وزیر ارشد در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت. پروژه مسیر مکه با هدف تسهیل فرآیند امور گذرنامه در فرودگاه ها برای حجاج پاکستانی انجام می شود تا حجاج را از دشواری های امور گذرنامه هنگام فرود در عربستان سعودی رهایی بخشد.

این پروژه در سال 2019 توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی راه اندازی شد. پروژه آزمایشی ابتکار مسیر تا مکه در همین سال در فرودگاه بین المللی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان آغاز شده بود که موجب تسهیل حجاج پاکستانی شد.

این پروژه قرار است در فرودگاه های کراچی و لاهور نیز راه اندازی شود که هیئت عربستان سعودی به همین منظور از فرودگاه کراچی بازدید کرده است.

 

کامران تیسوری فرماندار سند گفت: ارائه تسهیلات توسط دولت سعودی به زائران پاکستانی و زائران عمره ستودنی است.

سفیر عربستان در این نشست گفت: امنیت پاکستان امنیت امت اسلامی است، دولت عربستان برای سرمایه گذاری در پاکستان اهمیت قائل است و تلاش می کند تا امکانات بیشتری را در اختیار زائران پاکستانی قرار دهد.

ارسال نظر

 
1