خبر فوری

 
سفر مقامات عالی پاکستان به واشنگتن با هدف مذاکره با صندوق بین المللی پول
کد خبر :1420774967

11:27 1403/08/01


برچسب ها : اقتصادی, پاکستان و آمریکا, پاکستان و صندوق بین المللی پول, روابط دوجانبه, صندوق بین المللی پول, معاون مدیرعامل صندوق بین المللی پول, همکاری اقتصادی, همکاری دوجانبه, واشنگتن, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

هیئتی از پاکستان به سرپرستی امداد الله بوسال معاون وزیر دارایی این کشور برای مذاکره با مقامات صندوق بین المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا سفر کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | هیئتی از پاکستان به سرپرستی امداد الله بوسال معاون وزیر دارایی این کشور برای مذاکره با مقامات صندوق بین المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا سفر کرد.

هیئت پاکستانی متشکل از امداد الله بوسال معاون وزیر دارایی و جمیل احمد رئیس بانک دولتی پاکستان با کنجی اوکامورا معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول در واشنگتن دیدار و گفتگو کردند.

هیئت پاکستانی اقداماتی را برای گسترش فضای مالی از طریق گسترش پایه مالیاتی، همسویی رژیم مالیات بر درآمد کشاورزی ایالتی با رژیم مالیات بر درآمد فدرال، منطقی کردن یارانه ها، حقوق دولت و کاهش هزینه های بخش انرژی برجسته کرد.

دو طرف درخصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحریک توسعه بخش خصوصی، ایجاد انعطاف‌پذیری آب و هوا از طریق تاب آوری، تامین مالی پایدار، پیگیری پولی محتاطانه و سیاست های بخش خارجی بحث و تبادل نظر کردند.

هیئت پاکستانی همچنین در جریان سفر خود به واشنگتن با جهاد آزور مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول به گفتگو و رایزنی پرداخت.

مقامات از صندوق بین المللی پول به دلیل حمایت مستمر از پاکستان به ویژه برای تسهیلات تمدید شده هفت میلیارد دلاری که اخیراً تصویب شده است، قدردانی کردند.

آنها همچنین تلاش های دولت را در راستای تحکیم مالی، گسترش درآمد، انرژی و اصلاحات شرکت های دولتی با هدف انتقال پاکستان از ثبات به رشد، تشریح نمودند.

ارسال نظر

 
1