خبر فوری

 
 
پاراچنار: شعله ور شدن مجدد درگیری‌ها میان شیعیان و اهل سنت بر سر مناقشات ارضی
کد خبر :1420509590

16:04 1402/04/18


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, درگیری مسلحانه, شیعه, شیعه و سنی, شیعیان پاکستان, گروه تکفیری,

منابع آگاه از شهر پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا از آغاز موج جدیدی از درگیری‌های مسلحانه میان شیعیان و اهل سنت در نتیجه اختلاف بر سر مالکیت اراضی خبر می‌دهند. تکمیلی: براساس گزارش های منتشر شده مورخه 18 تیر، گزارش ها حاکی از آن است که با جمع آوری نیروها از مناطق قبایلی و افغانستان، تلاش برای حمله به پاراچنار درحال انجام است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از شهر پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا از آغاز موج جدیدی از درگیری‌های مسلحانه میان شیعیان و اهل سنت در نتیجه اختلاف بر سر مالکیت اراضی خبر می‌دهند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، درگیری‌های فرقه‌ای میان دو قبیله شیعه و سنی ساکن مناطق بوشهره بنگش و دندر از توابع پاراچنار مرکز شهرستان کرم ایالت خیبر پختون خوا بار دیگر تشدید یافته است و این منطقه از شامگاه روز جمعه شاهد تبادل آتش گسترده میان دو طرف بود.

در نتیجه این درگیری‌ها یکی از اهالی شیعه پاراچنار به نام وهاب علی فرزند منصب علی زاره به شهادت رسید و دو تن دیگر به نام جان علی و برادرزاده وی نیز دچار جراحت شدند.

شب گذشته تروریست‌های تکفیری ساکن منطقه گیدو نیز منطقه شیعه نشین همچون پیوار را نیز با استفاده از خمپاره و دیگر سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

اهالی رسانه به نقل از منابع محلی مدعی شدند این درگیری‌ها به سرعت در حال گسترش در تمام نقاط شهرستان کرم است و نگرانی‌هایی گسترده‌ای درباره تشدید درگیری‌های فرقه‌ای میان شیعه و سنی وجود دارد.

به گفته منابع محلی در نتیجه این درگیری‌ها و تبادل آتش سنگین میان طرفین در نقاط مختلف پاراچنار تاکنون در مجموع 5 نفر کشته شده و بیش از 20 تن دیگر نیز دچار جراحت شدند که بلافاصله برای مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

لازم به ذکر است علی رغم تشدید درگیری‌ها میان قبایل شیعه و سنی در نقاط مختلف پاراچنار تاکنون مقامات محلی دولتی و نظامی هیچ اقدامی در جهت متوقف نمودن این درگیری‌ها و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه انجام نداده‌اند.

 

تکمیلی:
براساس گزارش منابع خبری در توییتر، تنش های آغاز شده در مناطق بوشهره و دندر طی تلاش های مشترک رهبران قبایلی، دولت محلی و نیروهای امنیتی متوقف شده است درحالیکه درگیری به دیگر نقاط چون خار، بالشخیل، پیوار و تری منگل کشیده شده است که براساس آخرین آمار منتشر شده از درگیری ها، تاکنون 12 تن کشته و بیش از 40 نفر زخمی شده اند.

همچنین در گزارش ها بیان شد که برخی افراد درصدد تقویت این درگیری های محلی و ناامن کردن سراسر منطقه کرم ایجنسی می باشند.

از طرفی گزارش ها حاکی از آن است که با جمع آوری نیروها از مناطق قبایلی و افغانستان، تلاش برای حمله به پاراچنار درحال انجام است.  

 

ارسال نظر

 
1