خبر فوری

 
 
کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه پاکستان و اوکراین: دو کشور به دنبال تقویت مناسبات دوطرفه هستند
کد خبر :1417001290

17:06 1402/04/29


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و اوکراین, تجارت, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, وزیر امور خارجه اوکراین, وزیر امور خارجه پاکستان,

دیمیترو کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین که به اسلام آباد سفر کرده است با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دیمیترو کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین که به اسلام آباد سفر کرده است با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. در این بین پیرامون مسائل مورد علاقه بحث و گفتگو شد.

براساس گزارش وزارت خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه اوکراین برای یک سفر دو روزه وارد پاکستان شده است. بلاول بوتو وزیر امور خارجه در بدو ورود به وزارت خارجه از دیمیترو کولیبا استقبال کرد و پس از آن دو رهبر با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار علاوه بر تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی و آموزش عالی، تحولات مثبت در روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه اوکراین در این سفر قرار است با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز دیدار داشته باشد، از طرفی امکان دیدار وی با مقامات نظامی پاکستان نیز وجود دارد.

کنفرانس مطبوعاتی مشترک

بلاول بوتو زرداری طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه دیمیترو کولیبا با بیان اینکه پاکستان به دنبال تقویت مناسبات دوجانبه با اوکراین است و خواستار افزایش همکاری ها هستیم، در خصوص جنگ میان اوکراین و روسیه بیان داشت که پاکستان خواهان صلح در منطقه و حل و فصل تنش میان روسیه و اوکراین می باشد و این مسئله باید از طریق گفتمان حل شود.

وی همچنین بیان داشت که طی دیدار با وزیرخارجه اوکراین بر همکاری و توسعه روابط در بخش های تجارت، کشاورزی و دفاعی توافق شده است. برای مردم اوکراین آرزوی ثبات، رفاه و پیشرفت را داریم. جنگ میان دو کشور موجب بروز بحران سوخت، مواد غذایی و غیره شده است که پاکستان نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت.

دیمیترو کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین گفت که روابط خوبی بین پاکستان و اوکراین وجود دارد، ما می خواهیم تجارت و روابط دوجانبه را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه همیشه در تقویت نیروهای مسلح پاکستان، تامین غلات به ویژه گندم همکاری داشته ایم ، پاکستان را کشور دوست اوکراین خطاب کرد و گفت: پاکستان کشور دوست است و دوستان در برهه های دشوار به یکدیگر کمک می کنند. دو کشور پاکستان و اوکراین به آینده می نگرند و در زمینه آموزش همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین بیان داشت که همکاری های اقتصادی و دیجیتال را توسعه خواهیم داد. پاکستان شریک مهم است و دو کشور به طور مشترک بر مولفه امنیت غذایی کار خواهند کرد. پاکستان، ترکیه و سازمان ملل متحد در طرح سبز دریای سیاه با ما همکاری می کنند.

ارسال نظر

 
1