خبر فوری

 
 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | خواجه محمد آصف وزیر دفاع، تولیدات دفاعی و هوانوردی پاکستان در "اجلاس آینده" سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد.

وی در ابتدای این سخنرانی توجه سازمان ملل را به جنایات جاری در غزه و آزادی فلسطین جلب کرد و گفت: تا زمانی که جنایات غزه توسط کشورهای توسعه یافته ادامه یابد، هیچ توسعه ای در جهان امکان پذیر نیست.

خواجه آصف خواستار تضمین برابری اقتصاد جهانی از طریق بهبود نمایندگی کشورهای در حال توسعه در موسسات مالی بین‌المللی، بازنگری در معماری بدهی‌های دولتی برای عادلانه‌تر کردن آن و اتخاذ یک رژیم مالیاتی بین‌المللی عادلانه شد.

وی افزود: اصلاح سازمان تجارت جهانی از طریق رفتار ترجیحی برای کشورهای در حال توسعه و پرهیز از حمایت گرایی جدید از محیط زیست، به عنوان وسیله ای برای گسترش و توسعه صادرات عمل خواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان همچنین تصویب پیمان آینده سازمان ملل متحد را بیانگر عزم جمعی جامعه بین‌المللی برای پاسخگویی به چالش‌های جهانی دانست و خواستار پایبندی به تعهدات مندرج در این سند شد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صبح امروز برای سفری پنج روزه وارد نیویورک شد، وی پیش از این سفر، یک روز را در لندن پایتخت کشور انگلیس سپری کرد.

وی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و بر تعهد ثابت پاکستان به چندجانبه گرایی تاکید و حمایت خود را از نقش سازمان ملل در تقویت صلح، امنیت و رفاه جهانی اعلام خواهد نمود.

وی همچنین بر اهمیت رسیدگی به موضوعات طولانی در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله مسئله فلسطین و مناقشه جامو و کشمیر تاکید خواهد کرد.

برنامه وی همچنین شامل دیدارهای دوجانبه با رهبران جهان، دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و اعضای دیاسپورای پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1