خبر فوری

 
پاکستان و مغولستان با تشکیل کمیسیون مشترک وزیران و اتحادیه بین پارلمانی موافقت کردند
کد خبر :141540961

15:28 1403/07/26


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و مغولستان, روابط دو جانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

در جریان دیدار نخست وزیران پاکستان و مغولستان در اسلام‌آباد، دو کشور با تشکیل کمیسیون مشترک وزیران و اتحادیه بین پارلمانی به منظور تقویت مناسبات دوجانبه موافقت کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و مغولستان روز پنجشنبه بر سر تشکیل کمیسیون مشترک وزیران برای تقویت همکاری در بخش های تجارت، گردشگری، کشاورزی و معدن و اتحادیه بین پارلمانی برای گسترش روابط پارلمانی دوجانبه توافق کردند.

روابط دوجانبه در دیدار شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و لاوسنمسرین اویون اردین نخست وزیر مغولستان در حاشیه نشست شورای سران دولت سازمان همکاری شانگهای (CHG) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، نخست وزیر شهباز پیشنهاد کرد که هر دو طرف باید راه های جدیدی برای همکاری دوجانبه سودمند با تمرکز ویژه بر تجارت، سرمایه گذاری، تماس های مردمی و ارتباطات را بررسی کنند.

وی به طرف مغولستان پیشنهاد اعزام کارمندان دولتی به موسسات آموزشی در پاکستان را داد و همچنین پیشنهاد کرد که سال 2025 به عنوان سال دوستی پاکستان و مغولستان برای تقویت روابط برادرانه میان دو کشور اعلام شود.

نخست وزیر پاکستان به گرمی از نخست وزیر اویون اردین استقبال کرد و خاطرنشان کرد که سفر وی فصل جدیدی در تاریخ روابط دوجانبه است که با احترام متقابل، حسن نیت و دوستی تعریف می شود.

نخست وزیر مغولستان بابت برگزاری موفق نشست سازمانی همکاری شانگهای به پاکستان تبریک گفت و افزود: وی نیز متقابلا همچون پاکستان مشتاق برای ایجاد روابط دوجانبه قوی تر و نزدیک تر از طریق تلاش ها و همکاری مشترک است.

 

ارسال نظر

 
1