خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مقامات عالی پاکستان و ترکیه بر تعهد خود به تقویت روابط و گسترش حجم تجارت دوجانبه تاکید کردند.

بر اساس جزئیات، عمر بولات وزیر تجارت ترکیه در جریان سفر خود به اسلام آباد با محمد اورنگ زیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

اورنگ زیب به گرمی از هیئت ترکیه ای استقبال کرد و بر روابط برادرانه قوی و دیرینه بین دو ملت که دارای پتانسیل توسعه بیشتر همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه است، تاکید نمود.

در همین حال، عمر بولات نیز بر تعهد مشترک نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ترکیه بر تقویت روابط متقابل با تمرکز ویژه بر افزایش تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه تصریح کرد و برجسته کردن بخش های کلیدی برای سرمایه گذاری بالقوه، از جمله خدمات، بهداشت، آموزش، پزشکی و مد، پرداخت.

وزیر تجارت ترکیه همچنین اقداماتی را برای تسهیل سرمایه گذاری برای شرکت های ترکیه ای به منظور افزایش اعتماد سرمایه گذاران و افزایش ارتباطات پروازی بین پاکستان و ترکیه برای حمایت از تبادلات اقتصادی بیشتر پیشنهاد کرد.

وزیر دارایی پاکستان عمر بولات را از توافقنامه اخیر در سطح کارکنان با صندوق بین المللی پول با هدف تضمین ثبات بلندمدت مطلع کرد و اصلاحات جاری در مالیات، بخش انرژی و شرکت های دولتی را تشریح نمود.

وی همچنین بر نقش شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه در ساده سازی فرآیندهای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تاکید کرد و به هیئت میهمان در مورد تعهد دولت پاکستان به حمایت از سرمایه گذاران از طریق تسهیل مقرراتی که از سهولت انجام تجارت حمایت می کند، اطمینان داد.

این دیدار گامی مهم در جهت تعمیق روابط اقتصادی و تقویت همکاری نزدیک تر میان پاکستان و ترکیه بود.

 

ارسال نظر

 
1