خبر فوری

 
تعهد تیم انرژی بانک جهانی در خصوص همکاری با پاکستان برای خاتمه بحران انرژی این کشور
کد خبر :141276724

09:51 1402/07/20


برچسب ها : بحران انرژی, بخش خصوصی, پاکستان و بانک جهانی, دولت موقت, روابط دوجانبه,

تیم انرژی بانک جهانی با فواد حسن فواد وزیر موقت خصوصی سازی پاکستان دیدار و متعهد به همکاری با پاکستان جهت خاتمه بحران انرژی این کشور شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| تیم انرژی بانک جهانی روز چهارشنبه 19 مهر با فواد حسن فواد وزیر موقت خصوصی سازی پاکستان دیدار کرد.

تیم به ریاست سیمن استولپ مدیر بخش انرژی آسیای جنوبی بانک جهانی در دیدار با وزیر موقت خصوصی سازی پاکستان متعهد به همکاری با پاکستان جهت خاتمه بحران انرژی این کشور شد. در این دیدار، تعهد به افزایش بیشتر کارایی شرکت‌های توزیع نیروی برق (DISCO) و اطمینان از یک استراتژی جامع برای تقویت بخش برق پاکستان مورد بحث قرار گرفت.

وزیر فواد دستور کار خصوصی سازی دولت را با در نظر گرفتن دستور قانونی دولت موقت با هدف کمک به دیسکوهای مشکل دار و کاهش بار مالی دولت از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی تشریح کرد.

وزیر همچنین بر نیاز به یک استراتژی دو مرحله ای برای خصوصی سازی دیسکوها که به طور بالقوه شامل یک مدل امتیازی کنترل مدیریت با استراتژی واگذاری بعدی است، تاکید کرد. وی افزود که او به طور فعال در حال مذاکره با وزیر نیرو برای ایجاد یک جدول زمانی ساختاریافته برای توزیع دیسکوها است که از قراردادهای امتیاز شروع می شود.

وزیر فدرال همچنین بر افکار عمومی فعلی طرفدار خصوصی سازی برای کاهش بار مالی بر خزانه ملی تاکید کرد.

تیم متخصصان انرژی بانک جهانی متعهد شدند که ظرف یک هفته الگوی مناسب ترین حالت خصوصی سازی دیسکوها را به وزرای انرژی و خصوصی سازی ارائه کنند. این الگو با نظرات کارشناسان برای حمایت از تلاش‌های اصلاحی بخش برق در حال انجام اصلاح خواهد شد.

گفتنی است این نشست نشان‌دهنده تلاشی متحد برای اصلاح و خصوصی‌سازی بخش برق پاکستان، با هدف اصلی رسیدگی به چالش‌های مالی پیش روی دیسکوها و در عین حال ارتقای رشد اقتصادی و پایداری بلندمدت است.

ارسال نظر

 
1