خبر فوری

 
 
یادداشت تفاهم پاکستان برای اعزام نیروی کار به کره جنوبی
کد خبر :141145121

09:48 1401/09/15


برچسب ها : امضای توافقنامه, پاکستان و کره جنوبی, ساجد حسین طوری, سفیر کره جنوبی, نیروی کار, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان, یادداشت تفاهم,

طی مراسمی رسمی که روز گذشته در اسلام آباد برگزار گردید، پاکستان و کره جنوبی یادداشت تفاهم همکاری برای اعزام نیروی کار به کره جنوبی را به امضا رساندند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی مراسمی رسمی که روز گذشته در اسلام آباد برگزار گردید، پاکستان و کره جنوبی یادداشت تفاهم همکاری برای اعزام نیروی کار به کره جنوبی را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یادداشت تفاهم اعزام نیروی کار ماهر پاکستانی به کره جنوبی روز گذشته توسط ساجد حسین طوری وزیر فدرال پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج و توسعه منابع انسانی و سسنگ پی سفیر کره جنوبی در اسلام آباد مورد امضا قرار گرفت.

ساجد حسین طوری وزیر فدرال پاکستان در این نشست اظهار داشت: ما در حال تلاش برای اعزام نیروی کار پاکستانی به کشورهای مختلف هستیم و تاکنون 10 هزار نیروی کار از پاکستان به کره جنوبی اعزام شده‌اند، در حال حاضر نیروی انسانی پاکستان در بخش تولیدات کره جنوبی فعالیت خواهند داشت و ما خواهان اعزام نیروی کار برای فعالیت در دیگر حیطه‌های کاری هستیم. یادداشت تفاهم تاریخی امروز به تقویت روابط پاکستان و کره جنوبی کمک خواهد کرد.

وی با تقدیر از دولت و سفیر کره جنوبی جهت اشتغال آفرینی برای شهروندان پاکستانی خاطرنشان کرد: شهروندان پاکستانی مقیم خارج از کشور نقش ویژه در تقویت اقتصاد ملی دارند.

وزیر فدرال پاکستان افزود: دو کشور در زمینه اعزام نیروی کار پاکستانی به کره جنوبی جهت فعالیت در بخش‌هایی همچون کشاورزی، خدمات، ماهیگیری و به ویژه فناوری اطلاعات همسو هستند. تفاهم نامه صورت گرفته میان وزارت اشتغال و کار کره جنوبی و وزارت فدرال پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج و توسعه منابع انسانی در زمینه اجرای سیستم مجوز استخدام مجدداً تمدید گشته است.

ساجد حسین توری گفت که شرکت اشتغال خارج از کشور(OEC) تنها آژانس دولتی است که مجاز به اجرای این سیستم استخدامی در پاکستان است و در حال حاضر این شرکت به عالی‌ترین مرکز آموز آموزش زبان کره‌ای در پاکستان تبدیل شده است.

ارسال نظر

 
1