خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و امارات متحده عربی پیرامون ممنوعیت تحصیل زنان افغان از سوی طالبان
کد خبر :1404258645

09:38 1401/10/01


برچسب ها : آموزش, بلاول بوتو زرداری, زنان, طالبان افغانستان, عبدالله بن زاید آل نهیان, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه امارات متحده عربی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و امارات متحده عربی روز گذشته در گفتگوی تلفنی تصمیم طالبان افغانستان مبنی بر ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را مورد بررسی قرار دادند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و امارات متحده عربی روز گذشته در گفتگوی تلفنی تصمیم طالبان افغانستان مبنی بر ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که در نیویورک حضور دارد روز چهارشنبه با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود به صورت تلفنی در خصوص تحولات افغانستان و اعمال ممنوعیت از سوی طالبان برای تحصیل دختران و زنان افغان در دانشگاه‌ها به صورت مفصل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق اعلام دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، مقامات دو کشور در این رایزنی تلفنی تأکید نمودند اسلام جایگاه والا و ارجمندی برای زنان قائل است و از حقوق آنان پشتیبانی و حفاظت کرده است.

وزرای امور خارجه پاکستان و امارات بر لزوم تضمین حقوق زنان و نیز اهمیت مشارکت یکسان و کامل زنان و دختران در تمامی بخش‌های جامعه و زندگی تأکید کردند.

آنان مواضع خود در خصوص حمایت از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی افغانستان را ابراز داشته و بر پیشبرد تلاش‌های بین‌المللی در جهت ایجاد آینده پایدار برای مردم افغانستان تأکید نمودند.

ارسال نظر

 
1