خبر فوری

 

لاهور: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران امروز با ملک محمد احمد خان رئیس مجلس ایالت پنجاب دیدار کرد.

به گزارش سخنگوی مجلس ایالت: در این نشست چودری عامر حبیب معاون رئیس مجلس، عماد حسین بهلی افسر ستاد، رائو ماجد علی سخنگوی مجلس ایالت و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور، حضور داشتند.

در این بین ضمن قرائت فاتحه برای شهید رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، طرفین به رایزنی در مورد گسترش مناسبات اقتصادی و پارلمانی فی‌مابین پرداختند.

رئیس مجلس ایالت، رئیس جمهور فقید ایران را از علمای بزرگ و رهبر امت اسلامی توصیف کرد و با بیان اینکه شهادت ابراهیم رئیسی ضایعه جبران ناپذیری برای امت اسلامی است، افزود: مناسبات فرهنگی و مذهبی خوشایندی میان دو کشور پاکستان و ایران استوار هستند.

وی ادامه داد که این روابط برای صلح و ثبات منطقه ای حائز اهمیت هستند و تغییر روابط تاریخی پاکستان و ایران به مناسبات تجاری برای توسعه مشترک ضروری است و می تواند در تحکیم مبادلات پارلمانی نیز نقش آفرینی کند.

محمد احمد خان، گفت: سفر به سمت ثبات و توسعه تحت رهبری نخست وزیر محمد شهباز شریف ادامه دارد و مریم نواز اولین وزیر زن در تلاش برای حل مشکلات عمومی است.

رضا امیری مقدم سفیر ایران اظهار کرد: ایران برای روابط برادرانه و دوستانه خود با پاکستان ارزش قائل است، پنجاب با روی کار آمدن دولت جدید در حال حرکت به سمت جلو است؛ دولت جدید ایران به ماموریت رئیس جمهور مرحوم رئیسی ادامه خواهد داد. در راستای تحکیم روابط ایران و پاکستان در حال تلاش می باشیم.

ارسال نظر

 
1