خبر فوری

 
توافق پاکستان و چین در راستای تقویت همکاری ها برای فاز دوم سی پیک
کد خبر :1399635536

10:53 1403/02/19


برچسب ها : CPEC, احسن اقبال, پاکستان و چین, سفیر چین, سی پک, سی پیک, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

در جریان دیدار سفیر چین با وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان، طرفین بر تعهد به اجرای سریع فاز 2 سی پیک برای تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین امروز با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه دولت پاکستان دیدار کرد.

در این جلسه به همراه اویس منظور سومرو معاون وزیر فدرال، دیگر مقامات این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

وزیر فدرال پاکستان با ابراز عزم راسخ دولت پاکستان برای تسریع در تکمیل کریدور اقتصادی پاکستان و چین با هدف تحکیم بیشتر مناسبات دو طرفه، بر اهمیت تعمیق بیشتر دوستی دیرینه میان رهبری دو کشور تاکید کرد.

گفت‌وگوها بر تقویت بیشتر همکاری در پروژه ‌های مرتبط با انرژی، زیرساخت‌ها، صنعت، امنیت غذایی، کشاورزی و حمل‌ و نقل در چارچوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) متمرکز بود.

احسن اقبال ابراز تمایل کرد که همکاری با چین از طریق انتقال فناوری مدرن در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل و کشاورزی افزایش یابد.

وی بر هدف پاکستان برای ایجاد مناطق صنعتی جهت تولید خودرو های برقی با همکاری چین تاکید کرد و اظهار داشت: می توان از مزیت رقابتی پاکستان برای کاهش هزینه‌ های کلی تولید و ایجاد فرصت‌ های شغلی برای کارگران پاکستانی استفاده کرد.

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین تلاش های دولت پاکستان به طور ویژه زحمات وزیر برنامه ریزی و توسعه را مورد ستایش قرار داده و همچنین میزبانی پاکستان در بازی ‌های آسیای جنوبی 2025 را تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1