خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا
کد خبر :1399111366

10:01 1401/10/02


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, واشنگتن, وزیر امور خارجه پاکستان, وندی شرمن,

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون مناسبات دوجانبه و نشست قریب‌الوقوع بین‌المللی در خصوص کمک به پاکستان که در حال مقابله با چالش تغییرات اقلیمی است به بحث و تبادل نظر پرداخت.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون مناسبات دوجانبه و نشست قریب‌الوقوع بین‌المللی در خصوص کمک به پاکستان که در حال مقابله با چالش تغییرات اقلیمی است به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات آمریکا در جریان سفر به این کشور با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه و نیز تلاش‌‌هایی جاری صورت گرفته در زمینه امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده و بازسازی این مناطق گفتگو نمودند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، وندی شرمن در این دیدار بروز تلفات جانی در نتیجه حوادث تروریستی اخیر در پاکستان را تسلیت کفت و بر عزم خود برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در جهت ریشه کن نمودن تروریسم تأکید ورزید.

مقامات پاکستان و آمریکا در بخش دیگری از رایزنی‌ها به بررسی سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های آب و هوا، انرژی و اقتصاد پرداختند.

آنان همچنین با تأسف آور خواندن اقدام طالبان افغانستان در اعمال ممنوعیت علیه زنان جهت تحصیل در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی، در خصوص اقدامات مربوط به تحت فشار گذاشتن طالبان برای عمل به وعده‌های خود پیرامون حقوق زنان و دختران در افغانستان بحث و گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1