خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار با مدیر کشوری سازمان بهداشت جهانی بر لزوم توسعه همکاری با این سازمان برای مقابله با چالش‌های پیش روی کشور در زمینه سلامت و درمان تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر پالیتا ماهیپالا مدیر کشوری سازمان بهداشت جهانی در پایان مأموریت خود در پاکستان روز پنجشنبه با دکتر عارف علوی در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تأکید بر لزوم توسعه همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با چالش‌های موجود در پاکستان در عرصه بهداشت و درمان اظهار داشت: تضمین حقوق افراد استثنایی تلاش‌های مشترک را می‌طلبد.

وی از نقش سازمان بهداشت جهانی در تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت کشور و حمایت از اقدامات دولت پاکستان در بخش بهداشت و درمان تمجید نمود.

دکتر عارف علوی همچنین بر لزوم آگاهی بخشی در زمینه اهمیت سلامت روان در سطح خانه و لزوم مشاوره‌هایی اولیه تأکید کرد و افزود: باید برای مقابله با تنش‌های ذهنی در خانواده‌ها دسترسی به اطمینان از وجود ابزار سلامت روان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد چارچوب همکاری در زمینه سلامت روان و افزایش دسترسی به خدمات بهداشت روانی نیازمند همکاری نهادها و کشورهای مختلف ذی‌ربط است.

در ادامه این دیدار دکتر پالیتا ماهیپالا به تشریح نقش و اقدامات سازمان بهداشت جهانی برای بهبود نظام سلامت پاکستان پرداخت و گفت: سازمان بهداشت جهانی به همکاری‌های خود برای ارتقای سلامت مردم پاکستان ادامه خواهد داد.

وی همچنین از نقش رئیس جمهور پاکستان و همسر ایشان در آگاهی بخشی به جامعه در زمینه مسائل مختلفی همچون حقوق افراد استثنایی، سلامت روان و سرطان سینه تمجید نمود.

در پایان این دیدار رئیس جمهور پاکستان از عزم و نقش دکتر پالیتا ماهیپالا در تقویت بخش بهداشت و درمان پاکستان تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1