خبر فوری

 
نگرانی اصحاب رسانه از دسترسی سازمان های مسلح بلوچ به استارلینک
کد خبر :139638846

13:11 1403/06/11


برچسب ها : BLA, RAW, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, تجزیه طلب, جدایی طلب, گروه های مسلح بلوچ, ماهواره, موساد,

ویدیویی در فضای مجازی در حال پخش شدن است که می توان دید یک فرد بلوچ در منطقه ای بیابانی در حال نصب سیستم ارتباط ماهواره ای استارلینک می باشد و این موضوع موجب نگرانی اصحاب رسانه شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ویدیویی در فضای مجازی در حال پخش شدن است که می توان دید یک فرد بلوچ در منطقه ای بیابانی در حال نصب سیستم ارتباط ماهواره ای استارلینک می باشد.

نه تنها دسترسی گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ به این سیستم ارتباطی باعث نگرانی اصحاب رسانه شده است، بلکه موجب مطرح شدن این سوال نیز شد که چه کسی در حال تامین این سیستم ارتباط ماهواره ای به گروه های تجزیه طلب بلوچ می باشد؟ .

عمیر اسلم روزنامه نگار دفاعی امنیتی در واکنش به این ویدیو نوشت: سیستم های ارتباط ماهواره ای استارلینک در دست سازمان های تروریستی باید یک نگرانی جدی برای جامعه اطلاعاتی پاکستان و همچنین زیرساخت های اطلاعاتی آمریکا باشد. ارتش آزادی بخش بلوچ BLA نه تنها توسط پاکستان که توسط سازمان ملل متحد و همچنین ایالات متحده آمریکا هم به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

 

وی در ادامه می نویسد که " [من کاملا مطمئن هستم که بازیگران دولتی هند این دستگاه های استارلینک را در اختیار تروریست های BLA/BLF قرار داده اند.]"

همچنین یک کاربر دیگر در وهله اول سازمان اطلاعاتی هند به نام "را" و سپس سیا و موساد را مظنون های ردیف اول تامین سیستم ارتباط ماهواره ای استارلینک به سازمان های ممنوعه عنوان کرد و اظهار داشت که بدیهی است که نهاد های متخاصم به منظور تحریک هرج و مرج در بلوچستان و تضعیف ثبات پاکستان با تروریست های BLA و BLF و تسهیل کننده های آنها همکاری می کنند.

ارسال نظر

 
1