خبر فوری

 
نقوی: اسلام و قانون اساسی پاکستان بر حمایت و مراقبت از اقلیت ها تأکید دارد
کد خبر :139313011

18:11 1403/03/16


برچسب ها : ایتالیا, پاپ فرانسیس, پاکستان و ایتالیا, سید محسن نقوی, مبارزه با تروریسم, محمد علی جناح, مسئله فلسطین, نیروهای مسلح پاکستان, وزیر کشور پاکستان,

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در جزیان سفر خود به ایتالیا از واتیکان بازدید کرد و با پاپ فرانسیس به گفتگو و رایزنی پرداخت.


واتیکان: به گزارش راز نیوز | محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در جزیان سفر خود به ایتالیا از واتیکان بازدید کرد و با پاپ فرانسیس به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، مسائل مربوط به هماهنگی بین ادیان، گفتگوی بین مذاهب و ترویج صلح و برادری مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

به همین مناسبت پاپ فرانسیس بیان کرد: گفتگو و هماهنگی بین ادیان تنها راه حل مشکلاتی است که جهان امروز با آن مواجه است.

وی ضمن بهترین آرزوها برای مردم پاکستان، برای توسعه و شکوفایی این کشور دعا کرد و گفت: پیام من برای مردم پاکستان صلح است و همه ما باید برای صلح و هماهنگی تلاش کنیم

پاپ با تشریح وضعیت فلسطین به عنوان موضوعی نگران کننده، گفت: هر روز از طریق گفتگو با کارکنان رفاهی در فلسطین، به روزرسانی های مربوط به فلسطین را دریافت می کند.

وزیر کشور در این نشست از خدمات پاپ فرانسیس برای تبدیل جهان به مهد صلح و اتخاذ موضع موثر در قبال مسئله فلسطین قدردانی کرد و گفت: حفاظت از اقلیت ها در پاکستان اولویت اصلی ماست.

وی در این باره بیان کرد: دین ما، پیامبر ما، قانون اساسی ما و بنیانگذار پاکستان قائد اعظم محمد علی جناح نیز بر حمایت و مراقبت از اقلیت ها تاکید کرده اند؛ اقلیت های ساکن در پاکستان از حقوق برابر برخوردارند.

محسن نقوی همچنین در پایان این دیدار پاپ را از فداکاری ها و اقدامات پاکستان در جنگ علیه تروریسم آگاه کرد و گفت: ملت و نیروهای مسلح پاکستان در جنگ علیه تروریسم فداکاری های بی سابقه و بی نظیری ارائه کرده اند.

ارسال نظر

 
1