خبر فوری

 
توافق پاکستان و انگلیس بر همکاری قوی برای مقابله با تغییرات اقلیمی
کد خبر :139049117

10:47 1403/04/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و انگلیس, پاکستان و برتیانیا, پاکستان و بریتانیا, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, محیط زیست,

مقامات پاکستان و انگلیس در دیدار روز گذشته خود نسبت به تقویت همکاری های مشترک در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و انگلیس در دیدار روز گذشته خود نسبت به تقویت همکاری های مشترک در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم جو مویره مدیر بخش توسعه سفارت انگلیس در اسلام آباد روز گذشته با سرکار خانم روهینه خورشید عالم هماهنگ کننده تغییرات اقلیمی نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار نسبت به تقویت همکاری های مشترک در زمینه مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و چالش های تخریب محیط زیست به توافق رسیدند.

سرکار خانم روهینه خورشید عالم در خصوص پیامدهای تغییرات اقلیمی اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به شدت تولیدات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است و همین امر امنیت غذایی و منابع کسب درآمد را دچار تهدید نموده است.

وی افزود: پاکستان در گذشته چندین میلیارد دلار خسارت را بر اثر پیامدهای ویرانگر تغییرات آب و هوایی متحمل شده است.

وی بر اهمیت ارتباط میان جامعه مدنی، آموزش و بخش های تجاری دو کشور برای مقابله با تهدیدات نوظهور تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

این مقام پاکستانی همچنین ارائه کمک های فوری به کشاورزان و مقابله با پیامدهای خطرناک هرگونه سیل احتمالی و کاهش پیامدهای افزایش دما را خواستار شد.

ارسال نظر

 
1