خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی مقامات عالی رتبه نظامی پاکستان و آمریکا پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :1387809882

09:34 1403/02/21


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, پاکستان و آمریکا, راولپندی, ژنرال سید عاصم منیر احمد, ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا, فرمانده ارتش پاکستان, فرمانده سنتکام, مایکل کوریلا,

مقامات عالی رتبه نظامی پاکستان و آمریکا در دیدار روز گذشته خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دفاعی و تحولات سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

راولپندی: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه نظامی پاکستان و آمریکا در دیدار روز گذشته خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دفاعی و تحولات سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده،  ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز گذشته با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی با ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار نمود.

طبق بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، دو طرف در این دیدار امور مورد علاقه مشترک و همکاری در زمینه تحولات سیاسی امنیتی منطقه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی دوجانبه بحث و گفتگو نمودند.

مقامات دو کشور همچنین در خصوص راهکارهای آموزش مشترک دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار داده و بر لزوم توسعه تعاملات دوجانبه میان سنتکام و ارتش پاکستان در بخش تربیت و آموزش تأکید کردند.

فرماندهان عالی رتبه دو کشور در خصوص برگزاری موفقیت آمیز رزمایش اخیر دریایی میان دو کشور موسوم به «اتحاد الهام گرفته شده 2024» و فرصت‌های همکاری نظامی در آینده بحث و تبادل نمودند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: فرمانده سنتکام در این دیدار از موفقیت‌های ارتش پاکستان در مبارزه علیه تروریسم و نیز تلاش‌های بی وقفه پاکستان در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تمجید نمود.

لازم به ذکر است ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه جاری در سفری 3 روزه به پاکستان سفر کرده است، وی در جریان این سفر از چندین نقطه واقع در مرز مشترک پاکستان و افغانستان در ایالت خیبر پختون خوا بازدید نمود.

وی همچنین با فرماندهان سپاه یازدهم ارتش پاکستان، نیروی سپاه مرزی(FC) و لشکر هفتم ارتش پاکستان نیز به دیدار و رایزنی پرداخت.

ارسال نظر

 
1