خبر فوری

 

ناسائو: به گزارش راز نیوز | مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا استوارنامه خود را به عنوان کمیساریای عالی غیر مقیم پاکستان در باهاما (کشوری در اقیانوس اطلس و عضو کشورهای مشترک المنافع)، به سینتیا پرات فرماندارکل این کشور تقدیم کرد.

مسعود خان پس از اعطای اعتبارنامه دیپلماتیک اش گفت: دولت پاکستان بر تقویت روابط بین المللی خود متمرکز است و ما باهاما را به عنوان یک شریک کلیدی در این زمینه می بینیم.

وی با تشریح نقشه راه آینده برای تقویت روابط دوجانبه، بیان کرد: دو کشور پتانسیل زیادی برای تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری به ویژه در بخش هایی مانند گردشگری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات دارند.

وی افزود: ما متعهد به تسهیل مبادلات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی هستیم که نه تنها درک ما از میراث غنی یکدیگر را عمیق تر می کند، بلکه پیوندهای دوستی پایدار را بین شهروندان ما ایجاد می کند.

کمیساریای عالی جدید پاکستان در باهاما همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت فعال باهاما در جامعه کارائیب (CARICOM) آن را به عنوان یک حلقه حیاتی برای پاکستان در تقویت تعامل خود با بلوک منطقه ای قرار می دهد.

وی اظهار داشت: پاکستان اهمیت جامعه کارائیب را در ارتقای ثبات منطقه ای و یکپارچگی اقتصادی تصدیق و پتانسیل همکاری در زمینه های مورد علاقه دوجانبه مانند تجارت و فناوری را بررسی می کند.

مسعود خان بیان کرد: پاکستان از نزدیک با گروه کشورهای جزیره ای کوچک در حال توسعه (SIDS) برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و حمایت از نظم اقتصادی و مالی عادلانه برای کشورهای آسیب پذیر همکاری می کند.

در ادامه نیز فرماندارکل باهاما گفت: باهاما سهم قابل توجه پاکستان در ثبات منطقه ای و تلاش های حفظ صلح جهانی را به رسمیت می شناسد و عمیقاً میراث فرهنگی غنی پاکستان، سنت های متنوع آن و انعطاف پذیری قابل توجه مردم را تحسین می کند.

وی افزود: باهاما در کنار پاکستان در راستای دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در همبستگی می ایستد.

فرماندارکل به سفیر اطمینان داد که دولت وی مشتاق است راه های همکاری با پاکستان را در بخش های مختلف از جمله تجارت، گردشگری، آموزش و تبادل فرهنگی بررسی کند.

مسعود خان با تشکر از حمایت دولت باهاما از نامزدی پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: همکاری متقابل در سازمان های چندجانبه فرصتی عالی برای هر دو کشور در جهت پیشبرد اهداف مشترک و مقابله با چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی به وجود می آورد.

پیش از این، سفیر مسعود خان با گلنیس مارگارت الین هانا مارتین سرپرست نخست وزیر، وزیر آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای کشورهای مشترک المنافع باهاما و فردریک آدلی میچل جونیور وزیر امور خارجه و خدمات عمومی باهاما دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

 
1