خبر فوری

 

 

استکهلم: به گزارش راز نیوز | پاکستان و سوئد ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری ‌های دوجانبه، توافق کردند که هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را در سال آینده جشن بگیرند و گفتگو، روابط و همکاری دوجانبه را ارتقا دهند.

این توافق در هفدهمین دور از رایزنی های سیاسی دوجانبه میان پاکستان و سوئد که در استکهلم برگزار شد، صورت گرفت.

در این نشست، شفقت علی خان دستیار وزیر امور خارجه پاکستان در امور اروپا هیئت پاکستان را رهبری کرد در حالی که داگ جولین دانفلت رئیس دپارتمان جهانی و اسکار اسلیت سرپرست دپارتمان آسیا و اقیانوسیه بطور مشترک هیئت سوئدی را سرپرستی کردند.

طرفین ضمن بررسی تحولات مهم منطقه ای و جهانی، تمامی زمینه های روابط دوجانبه از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و آموزشی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در همین حال، شفقت علی خان خواستار گسترش همکاری با سوئد در زمینه های انرژی تجدید پذیر، فناوری های پایدار، مدیریت زباله، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحقیق و توسعه شد.

وی از شرکت ‌های سوئدی برای بهره‌ گیری از فضای تجاری دوستانه در پاکستان استقبال و بر تعهد مقامات این کشور برای ایجاد روابط دوجانبه گسترده بر اساس همکاری قوی اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

وی همچنین به نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند اشاره کرد و هیئت سوئدی را در جریان وضعیت امنیتی در جنوب آسیا از جمله افغانستان و هند قرار داد.

هیئت سوئدی نیز پاکستان را در خصوص ریاست اتحادیه اروپا، منطقه شمال اروپا و اقدامات انجام شده برای مبارزه با اسلام هراسی و ارتقای هماهنگی بین ادیان مطلع ساخت.

هر دو طرف از سطح همکاری در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل ابراز خرسندی کرده و بر ادامه حمایت از یکدیگر توافق نمودند.

در پایان این نشست همچنین موافقت شد تا دور بعدی رایزنی های سیاسی دوجانبه میان پاکستان و سوئد در اسلام آباد برگزار شود.

شفقت علی خان دستیار وزیر امور خارجه پاکستان در امور اروپا همچنین در جریان سفر خود به استکهلم با یان کناتسون وزیر مشاور دولت سوئد در امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

 
1