خبر فوری

 
 
مردان دومکی در گفتگو با سفیر ترکیه: بلوچستان منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری بین المللی است
کد خبر :1386692861

19:24 1402/09/03


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دیدار, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر ترکیه, مهمت باچاجی, همکاری دوجانبه, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کویته,

مهمت باچاجی سفیر ترکیه با میرعلی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان در کویته دیدار و گفتگو کرد.


 

کویته: به گزارش راز نیوز | مهمت باچاجی سفیر ترکیه با میرعلی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان در کویته دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، میرعلی مردان خان دومکی پاکستان و ترکیه را دارای روابط دیرینه مذهبی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: همکاری های دوجانبه بین دو کشور می تواند بیش از پیش ارتقا یابد و افزایش حجم تجارت اثرات مثبتی بر اقتصاد دو کشور خواهد داشت.

وی بلوچستان را منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری بین المللی عنوان کرد و افزود: خدمات مؤسسات آموزشی ترکیه در ارتقای کیفیت روند آموزشی در ایالت بلوچستان قابل ستایش است.

در همین حال، مهمت باچاجی سفیر ترکیه بیان کرد: بورسیه های بیشتری به دانشجویان بلوچستان اختصاص داده خواهد شد همچنین 10 موسسه آموزشی با ارائه خدمات عالی در پاکستان مشغول به کار می باشند و 13 هزار کودک در این موسسات آموزشی در حال تحصیل هستند.

وی همچنین در پایان سخنان خود اظهار کرد: ترکیه مایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله فرهنگ و گردشگری در بلوچستان است.

ارسال نظر

 
1