خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه هند و کره جنوبی پیرامون گسترش تعاملات دوجانبه
کد خبر :1386498682

15:38 1402/01/19


برچسب ها : جین پارک, دهلی نو, دیدار, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, گفتگو, همکاری دوجانبه, هند و کره جنوبی, وزیر امور خارجه هند, وزیر امور خارجه کره جنوبی,

پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی در راس هیئتی طی سفر به دهلی نو با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی در راس هیئتی طی سفر به دهلی نو با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف ضمن تاکید بر گسترش روابط میان دو کشور، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله توسعه همکاری و روابط در زمینه های سیاسی، تجارت و سرمایه گذاری، دفاع، علم و فناوری، انرژی، فضا، فناوری های نوظهور و مبادلات فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست همچنین هر دو وزیر امور خارجه دیدگاه های خود را نسبت به تحولات منطقه ای و جهانی به ویژه در هند، اقیانوس آرام و مناقشه اوکراین به اشتراک گذاشتند.

پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی در صفحه مجازی خود ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای هندی خود بیان کرد: با ایفای نقش مهم هند در ریاست گروه 20، توافق کردیم که در مقابله با چالش‌ های منطقه ‌ای و جهانی همکاری و روابط میان دو کشور هند و کره جنوبی را بیش از بیش گسترش دهیم.

ارسال نظر

 
1