خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان در دیدار با پوتین خواستار توسعه روابط تجاری شد
کد خبر :1385254751

15:40 1403/04/13


برچسب ها : آستانه, پاکستان و روسیه, رئیس جمهور روسیه, روابط تجاری, روابط دوجانبه, شوروی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, ولادیمیر پوتین,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهور روسیه بر لزوم غلبه بر مسائل مالی و سایر مسائل بانکی برای گسترش تجارت مبادله ای بین دو کشور تاکید کرد.


آستانه: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهور روسیه بر لزوم غلبه بر مسائل مالی و سایر مسائل بانکی برای گسترش تجارت مبادله ای بین دو کشور تاکید کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار اختصاصی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آستانه، گفت: پاکستان روابط تجاری طولانی مدت با روسیه دارد. وی یادآور شد که پاکستان در گذشته ماشین آلات و کالاهای زیادی را از شوروی سابق وارد می کرد و کالاهای نساجی و چرمی را به صورت مبادله صادر می کرد.

نخست وزیر همچنین ابراز امیدواری کرد: دو کشور مطمئناً می توانند تجارت را افزایش دهند که در حال حاضر به یک میلیارد دلار رسیده است.

وی همچنین از رئیس جمهور روسیه برای ارتقای همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی تقدیر کرد و گفت: پاکستان اخیرا یک محموله نفت از روسیه دریافت کرده است و نیاز به حرکت بیشتر در این مسیر وجود دارد.

شهباز شریف در خصوص روابط دوجانبه پاکستان و روسیه نیز بیان کرد: این روابط طی سالیان گذشته در مسیر مثبت بوده و این موضوع برای دو کشور مایه آرامش است.

نخست وزیر پاکستان روابط میان دو کشور را تزلزل ناپذیر عنوان کرد و گفت: روابط ما نه تنها تحت تأثیر احتمالات ژئوپلیتیکی نیست بلکه تحت تأثیر روابط با سایر کشورها نیز نخواهد بود.

در پایان این نشست، نخست وزیر پاکستان تمایل خود را برای همکاری نزدیک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تقویت روابط دوجانبه ابراز کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در رأس هیئتی عالی رتبه ضبح امروز برای شرکت در نشست سران شورای سازمان همکاری شانگهای به آستانه ایتخت کشور قزاقستان سفر کرد.

وی در فرودگاه بین المللی نورسلطان نظربایف مورد استقبال اولژاس بکتنوف نخست وزیر قزاقستان و دیگر مقامات این کشور قرار گرفت.

در نشست سران شورای سازمان همکاری شانگهای شهباز شریف دیدگاه پاکستان را در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی به اشتراک خواهد گذاشت و بر اهمیتی که پاکستان برای اتصال و همکاری منطقه ای با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قائل است تاکید خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین در اجلاس سازمان همکاری شانگهای پلاس سخنرانی خواهد کرد و موضع کشور را در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی برجسته خواهد نمود و همچنین در حاشیه این اجلاس با رهبران شرکت کننده دیدار خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1