خبر فوری

 
حمایت نماینده پارلمان انگلیس از جنبش ملی و آزادی خواه بلوچ
کد خبر :1383838947

13:55 1403/07/25


برچسب ها : BLF, BNM, پارلمان انگلیس, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جنبش ملی بلوچ, حقوق بشر, دفاع از حقوق بشر, نسیم بلوچ,

نسیم بلوچ رئیس جنبش ملی بلوچ (BNM) شاخه سیاسی جبهه آزادی بخش بلوچستان (BLF) در لندن با جون مکدونل نماینده پارلمان انگلیس دیدار و گفتگو کرد.


لندن: به گزارش راز نیوز | نسیم بلوچ رئیس جنبش ملی بلوچ (BNM) شاخه سیاسی جبهه آزادی بخش بلوچستان (BLF) در لندن با جون مکدونل نماینده پارلمان انگلیس دیدار و گفتگو کرد.

نسیم بلوچ در ابتدای این نشست نماینده پارلمان انگلیس را در جریان آخرین وضعیت بلوچستان قرار داد.

در همین حال، جون مکدونل نماینده پارلمان انگلیس به رئیس جنبش ملی بلوچ از حمایت کامل خود در مورد حقوق بشر و سایر موضوعات اطمینان داد.

جنبش ملی بلوچ یک کمپین همه جانبه را در اواسط سپتامبر برای برجسته کردن جنبش آزادی بخش ملی بلوچستان و وضعیت حقوق بشر به رهبری نسیم بلوچ راه اندازی کرد.

وی در این راستا در کنفرانس های بسیاری از جمله بحث و گفتگو در پنجاه و هفتمین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شرکت کرد و با نمایندگان سازمان های مختلف به گفتگو و رایزنی پرداخت.

وی همچنین برای شرکت در یک رویداد سازمانی، کنفرانس کنگره جهانی سندی به انگلیس سفر کرد و با جون مکدونل یک سیاستمدار انگلیسی حامی ملت بلوچ ملاقات نمود.

جون مکدونل یک سیاستمدار برجسته انگلیسی است که به دلیل حمایت از عدالت اجتماعی، اصطلاحات اقتصادی برای از بین بردن نابرابری، سوسیالیسم دموکراتیک، صلح جهانی و پایداری محیط زیست شناخته شده است.

او مدت هاست که در پارلمان انگلیس از وضعیت حقوق بشر در بلوچستان ابراز نگرانی می کند، او همچنین به دلیل برجسته کردن نقض حقوق بشر در بلوچستان و حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم بلوچ، شخصیتی ارزشمند در محافل سیاسی بلوچ محسوب می شود.

ارسال نظر

 
1