خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی هیئت عالی رتبه ژاپنی با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :1383444900

10:44 1401/09/05


برچسب ها : آژانس همکاری بین المللی ژاپن, آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, پاکستان و ژاپن, سردار ایاز صادق, سیل زدگان, سیلاب, وزارت امور اقتصاد پاکستان,

ریووکی ایتو مدیرکل بخش آسیای جنوبی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن(JICA) روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ریووکی ایتو مدیرکل بخش آسیای جنوبی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن(JICA) روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداختند.

هیئت‌های ژاپنی و پاکستانی در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوستانه دوجانبه سیاسی در آینده و تقویت روابط میان دو کشور بحث و گفتگو نمودند.

ریووکی ایتو مدیرکل بخش آسیای جنوبی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن نیز در این دیدار با عرض تسلیت و تأسف در خصوص ویرانی‌های سیل اخیر پاکستان خاطرنشان کرد: دولت ژاپن علاوه بر ارائه محموله‌های کمک‌های بشردوستانه برای احیای زندگی مردم سیل زده پاکستان بسته‌های مالی را نیز به پاکستان ارائه داده است.

وی افزود: دولت ژاپن پروژه‌ای برای همکاری فنی در زمینه عملیات های امدادرسانی فوری را کلید خواهد زد و اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است. آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن مشتاق شرکت در نشست اهدا کنندگان است.

هیئت ژاپنی همچنین خواستار همکاری برای حل مشکلات پیش روی طرح‌های جاری با پشتیبانی مالی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن در پاکستان شد.

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت ژاپنی و تقدیر در خصوص کمک به مردم سیل زده اظهار داشت: انتظار می‌رود نشست اعطا کنندگان در زمینه تلاش‌های پاکستان برای احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده در سیل هفته دوم ماه ژانویه برگزار گردد.

وی پیشنهاد توسعه روابط میان دو کشور در بخش‌های فناوری اطلاعات و خودرو را ارائه داد و نسبت به هرگونه همکاری لازم برای حل مسائل و مشکلات پیش روی پروژه‌های جاری با حمایت مالی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1