خبر فوری

 
ترور رهبر سرشناس حزب جمعیت علمای اسلام در اثر انفجار در باجور پاکستان
کد خبر :1382857913

10:48 1402/09/02


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, انفجار بمب کنار جاده ای, انفجار تروریستی, داعش, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, شهرستان باجور,

شهرستان آژانس باجور ایالت خیبر پختون خوا طی 24 ساعت گذشته دومین انفجار تروریستی را به خود دید، در این انفجار در مجموع 4 تن کشته و زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| شهرستان آژانس باجور ایالت خیبر پختون خوا طی 24 ساعت گذشته دومین انفجار تروریستی را به خود دید، در این انفجار در مجموع 4 تن کشته و زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تنها ساعاتی پس از انفجار در بخش خار شهرستان آژانس خیبر، انفجار مهیب دیگر در منطقه دمه دوله از توابع بخش ماموند این شهرستان قبایلی نشین به وقوع پیوست که در نتیجه آن مولوی عبدالستار پدر مولوی عبدالسلام از رهبران برجسته حزب جمعیت علمای اسلام(JUI_F) جان باخت.

در این انفجار سه نفر به نام های نیازمین، حاجی ابراهیم و حاجی مندرو دچار جراحت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته بلال یاسر خبرنگار بومی این منطقه یکی از مجروحان به نام حاجی ابراهیم به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و بدین ترتیب شمار کشته شدگان این حادثه تروریستی به 2 تن افزایش یافت.

طبق اعلام پلیس این انفجار در نتیجه بمب کار گذاشته شده کنار جاده ای به وقوع پیوست و تحقیقات تکمیلی در خصوص این حادثه با حضور نیروهای پلیس آغاز شده است.

گفتنی است فرزند مولوی عبدالستار خان به نام مولوی عبدالسلام نیز چندی پیش در اثر انفجار در همین منطقه کشته شد.

لازم به ذکر است ساعاتی قبل از این حادثه، انفجار مهیبی در بخش خار شهرستان آژانس باجور رخ داد که در نتیجه آن یک فعال مدنی به نام سبز علی خان نایب رئیس سازمان جوانان باجور جان خود را از دست داد.

گروه تروریستی داعش خراسان(ISKP) وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) با انتشار بیانیه ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

در بیانیه این گروه تروریستی آمده است: "با عنایت خداوند متعال، سربازان خلافت 4 جاسوس دولت مرتد پاکستان را با انفجار در روستای دوما دولا در منطقه ماموند باجور هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن مختار و جاسوس و زخمی شدن دو تن دیگر شد"

ارسال نظر

 
1