خبر فوری

 
 
کیچ: ادعای منابع بلوچ مبنی بر قتل فرد ربوده شده بلوچ در عملیات دروغین نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1382661734

14:55 1402/09/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, دایره مبارزه با تروریسم, درگیری مسلحانه, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, عملیات ساختگی, نیروهای امنیتی پاکستان,

پس از اعلام مقامات امنیتی پاکستان مبنی بر کشته شدن 4 تروریست در نتیجه درگیری مسلحانه در شهرستان کیچ، منابع بلوچ مدعی شدند افراد کشته شده پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان ربوده شده بودند و این یک عملیات کاملاً دروغین و ساختگی برای قتل جوانان بی گناه بلوچ است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| پس از اعلام مقامات امنیتی پاکستان مبنی بر کشته شدن 4 تروریست در نتیجه درگیری مسلحانه در شهرستان کیچ، منابع بلوچ مدعی شدند افراد کشته شده پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان ربوده شده بودند و این یک عملیات کاملاً دروغین و ساختگی برای قتل جوانان بی گناه بلوچ است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم ساعات نخستین صبح امروز پنجشنبه با انتقال جسد 4 نفر به بیمارستان آموزشی تربت مرکز شهرستان کیچ اعلام داشت این افراد در حوالی جاده بانک به پسنی در یک درگیری مسلحانه کشته شده‌اند.

به گفته منابع آگاه محلی، هویت یکی از اجساد آورده شده به این مرکز درمانی به نام بالاچ فرزند مولا بخش ساکن منطقه آبسر شهر تربت شناسایی شده است و بنا بر تحقیقات صورت گرفته وی در 29 اکتبر سال جاری(7 آبان ماه) نزدیک ساعت 1 بامداد توسط نیروهای امنیتی و مأموران سرویس‌های اطلاعاتی دستگیر و ناپدید شده‌اند.

گفتنی است جوان مذکور از خانواده‌ای بسیار فقیر بوده و او با کارگری در بازار استار پلاس تربت به امرار معاش و تأمین مخارج خانواده خود می‌پرداخت.

بخوانید: ناپدید شدن یک شهروند جوان بلوچ از شهرستان تربت توسط سرویس های امنیتی پاکستان

به گفته منابع آگاه، قرار بود وی روز سه شنبه 30 آبان ماه برای بررسی اتهامات وارده در صحن دادگاه ارائه گردد و دادگاه نیز بازداشت فیزیکی 10 روزه را برای وی صادر کرده بود، جادین دشتی وکیل ارشد دادگستری نیز وکالت وی را عهده دار بود.

لازم به ذکر است دایره مبارزه با تروریسم تاکنون در اقدامات مختلفی افراد بلوچ را به بهانه تروریست بودن به قتل رسانده است که بعدها درباره آنها گفته شده است که کشته شدگان همان افراد ربوده شده بلوچ به دست نهادهای امنیتی بودند.

به دنبال این رویداد اعضای خانواده بالاچ به همراه ده‌ها تن دیگر با گذاشتن جسد بالاچ در میدان شهید فدا شهر تربت تحصن خود را آغاز کردند.

تحصن کنندگان اعلام داشتند بالاچ در یک عملیات جعلی و ساختگی به قتل رسیده است و ما تا زمانی که پرونده قضایی قتل وی در کلانتری پلیس تشکیل نگردد به تحصن خود ادامه خواهیم داد.

انجمن صدای افراد ربوده شده بلوچ اعلام نمود هویت یکی دیگر از کشته شدگان به دست دایره مبارزه با تروریسم نیز شناسایی شده است، وی سیف الله فرزند امید نام دارد که در یکم اوت سال جاری(10 مرداد ماه) از مغازه خود واقع در منطقه آبسر شهرستان کیچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شد.

بخوانید: ربوده شدن یک جوان بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان از کیچ

تکمیلی:

جزئیات مربوط به هویت دو فرد کشته شده در این عملیات دایره مبارزه با تروریسم توسط منابع بلوچ شناسایی و منتشر گردید.

به گفته منابع بلوچ، یکی از کشته شدگان در عملیات ساختگی دایره مبارزه با تروریسم شکور بلوچ نام دارد که 4 تیر ماه سال جاری توسط نیروهای ارتش پاکستان از منطقه تمپ شهرستان کیچ دستگیر و ناپدید شد.

بخوانید: بازداشت یک جوان بلوچ در شهرستان کیچ به دست نهادهای اطلاعاتی و امنیتی پاکستان

همچنین هویت چهارمین فرد کشته شده در این عملیات نیز ودود فرزند مبارک ساکن شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان اعلام شده است.

ارسال نظر

 
1