خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزارت امور خارجه پاکستان در پی حمله تروریستی اخیر در شهرستان دیره اسماعیل خان، نماینده دولت امارت اسلامی طالبان افغانستان در این کشور را احضار کرد و اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، پاکستان اعتراض شدید خود را به نماینده طالبان افغانستان ابلاغ کرد و گفت: تحریک جهاد پاکستان گروه تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفته است که در این حادثه تروریستی 23 تن از سرباز ارتش پاکستان جان خود را از دست دادند.

در همین حال، از نماینده طالبان افغانستان خواسته شد که فورا به دولت موقت افغانستان اطلاع دهد تا تحقیقات کامل و برخورد جدی خود را با عاملان حمله اخیر آغاز و این رویداد تروریستی را به طور علنی محکوم کند.

وزارت امور خارجه پاکستان از طالبان افغانستان خواست تا در برابر تمامی گروه های تروریستی از جمله رهبری و پناهگاه های آنها اقدام فوری انجام دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که تمام اقدامات لازم برای دستگیری عاملان حمله و رهبری تحریک طالبان پاکستان و تحویل آنها به دولت پاکستان و همچنین جلوگیری از استفاده مداوم خاک افغانستان برای تروریسم علیه پاکستان انجام شود.

وزارت امور خارجه پاکستان در پایان بیانیه خود خاطر نشان کرد: این حمله تروریستی، تحریک آمیز و یادآور تهدید تروریسم برای صلح و ثبات در منطقه است.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان افغانستان در گفتگو با رسانه ها بیان کرد: مسئولیت هر حادثه امنیتی در داخل پاکستان نباید به این راحتی به دوش افغانستان گذاشته شود.

وی نیروهای امنیتی پاکستان را مقصر در وقوع حملات تروریستی دانست و افزود: پاکستان باید به امنیت خود بیشتر توجه کند و منطقه ای که این حادثه در آن رخ داده (دیره اسماعیل خان) صدها کیلومتر در داخل خاک خود پاکستان دور از مرز افغانستان می باشد و نیروهای امنیتی پاکستان حضور بسیار قوی در آنجا دارند

وی همچنین اذعان داشت: نیروهای امنیتی پاکستان می توانستند از این حمله تروریستی جلوگیری کنند و ما اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شود.

ذبیح الله مجاهد ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی در شهرستان دیره اسماعیل خان، گفت: ما در حال بررسی درخواست های مشترک پاکستان با سفیر خود هستیم.

لازم به ذکر است این تنش و درگیری ها میان پاکستان و افغانستان در حالی رخ داده است که به گفته منابع آگاه، عامل انتحاری به نام مولوی حسن گنداپور که نیروهای امنیتی پاکستان را در شهرستان دیره اسماعیل خان با یک خودروی مملو از مواد منفجره هدف قرار داده، با طالبان افغانستان مرتبط بوده است.

پس از این حمله انتحاری تروریستی، ملا قاسم سخنگوی گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان عامل این حمله را مولوی حسن گنداپور معرفی کرد و به گفته منابع، او به قاری شاکر شهرت داشت و اهل موسی قلعه استان هلمند افغانستان بود.

 

بیشتر بخوانید: کشته و زخمی شدن 56 نیروی نظامی در حمله مهیب انتحاری در دیره اسماعیل خان پاکستان

ارسال نظر

 
1