خبر فوری

 
15 کشته و زخمی در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی پلیس در باجور
کد خبر :1371097558

10:02 1402/10/18


برچسب ها : انفجار بمب کنار جاده ای, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, فلج اطفال,

در پی انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی حامل نیروهای پلیس در شهرستان باجور ایالت خیبر پختون خوا 5 تن کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در پی انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی حامل نیروهای پلیس در شهرستان باجور ایالت خیبر پختون خوا 5 تن کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یک دستگاه کامیون حامل نیروهای پلیس که برای حفاظت از تیم سیار فلج اطفال در حال عزیمت بود در حوالی منطقه بیلوت فرش از توابع شهرستان باجور طعمه بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت، در نتیجه این انفجار خودروی مذکور به صورت کامل منهدم گردید و 5 تن از سرنشینان نیز جان خود را از دست دادند.

همچنین در این انفجار 10 نفر نیز دچار جراحت شدند که توسط تیم های امدادرسانی که بلافاصله در محل حادثه حاضر شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند.

تکمیلی:

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

محمد خراسانی سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در این بیانیه با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله ابراز داشت: صبح امروز مجاهدان تحریک طالبان پاکستان یک خودروی گشت زنی پلیس را در منطقه بیلوت از توابع بخش ماموند شهرستان آژانس باجور با انفجار مین هدف قرار دادند که در نتیجه آن دست کم 6 نیروی پلیس کشته و ده تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: لازم به ذکر است برخی در تلاش برای تغییر ماهیت این حمله و ارتباط دادن آن به تیم حفاظت فلج اطفال هستند که تماماً کذب است.

از سوی دیگر به صورت هم‌زمان گروه تروریستی داعش خراسان(ISKP) وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در بیانیه این گروه تروریستی آمده است: در بمباران سربازان خلافت در مرز باجور 5 تن از نیروهای مرتد پلیس پاکستان کشته شده و نزدیک به 25 نفر زخمی شدند.

با لطف خداوند و در ادامه جنبش «هرجا آنها را دیدید به قتل برسانید»، سربازان خلافت در منطقه ماموند شهرستان باجور خودروی پلیس مرتد پاکستان را به وسیله مواد منفجره هدف قرار دادند که در نتیجه آن 5 تن از اعضای پلیس به هلاکت رسیده و 25 نفر نیز زخمی شدند. خودروی مذکور نیز منهدم شد.

پذیرش هم‌زمان مسئولیت یک حادثه توسط دو گروه تروریستی داعش و تحریک طالبان پاکستان از یک سو و عملیات های مشترک تحریک طالبان پاکستان با گروه تروریستی لشکر اسلام طی هفته‌های گذشته می‌توانند سرنخ‌های مهمی مبنی بر ارتباط گروه‌های مختلف تروریستی فعال در منطقه و همکاری آنها در برهه‌های مختلف زمانی و بنا بر منافع مشترکشان باشد.

ارسال نظر

 
1