خبر فوری

 
تشکیل گروه شبه نظامی هندو توسط دهلی‌نو برای مقابله با آزادی خواهان کشمیری
کد خبر :1370967448

16:03 1402/02/09


برچسب ها : ارتش هند, افراط گرایان هندو, پلیس هند, جامو و کشمیر, دولت هند, سری نگر, گروه شبه نظامی, نیروهای امنیتی هند, نیروی پلیس ذخیره مرکزی هند, کشمیر هند,

نیروهای امنیتی هند به منظور مقابله مؤثر با آزادی خواهان مسلح کشمیری یک گروه شبه نظامی هندو با نزدیک به 5 هزار نیروی را تشکیل و آموزش داده‌اند.


سری نگر: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی هند به منظور مقابله مؤثر با آزادی خواهان مسلح کشمیری یک گروه شبه نظامی هندو با نزدیک به 5 هزار نیروی را تشکیل و آموزش داده‌اند.

دولت افراط گرای هند علی رغم استقرار بیش از 500 هزار نظامی به صورت مستمر در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل خود، با هدف مقابله با آزادی خواهان کشمیری در حال تلاش برای تشکیل یک گروه شبه نظامی مشتمل بر افراط گرایان هندو است، دولت هند سال گذشته تشکیل این گروه شبه نظامی را اعلام کرده بود.

سنجیت کمار کارمند اداره دولتی برق و عضو 32 ساله این گروه شبه نظامی هندو که در ژانویه سال جاری شاهد درگیری در روستای خود بود می‌گوید دیگر آماده دفاع از خانه و سرزمین خود هستم و هر فردی که به ملت ما خیانت کند در هدف من قرار دارد.

دولت هند تاکنون برای مقابله و ریشه کن کردن تمامی عناصر جدایی طلب و افرادی که خواهان الحاق منطقه مسلمان نشین کشمیر به پاکستان هستند اقدامات مختلفی را انجام داده که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.

«گارد حفاظت از روستا» نام گروه شبه نظامی هندو است که پس از حملات سال گذشته علیه نیروهای پلیس و هلاکت شهروندان هندو در منطقه جامو و کشمیر تشکیل شده است. اگرچه این اقدام دولت از سوی شهروندان هندو مورد تمجید قرار گرفته است؛ اما مسلمانان نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و معتقدند تشکیل این گروه شبه نظامی مشکلات منطقه کشمیر تحت کنترل هند را دوچندان خواهد کرد.

یک شهروند سالخورده مسلمان از اهالی منطقه دهانگری که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: توزیع سلاح میان یک گروه مخصوص مذهبی بسیار نگران کننده است. توزیع سلاح میان جوانان اصلاً خوشایند نیست و من نگران افزایش تنش در منطقه هستم.

در حملات و درگیری‌های خونین در روستای دهانگری کشمیر تاکنون چندین شهروند هندو از جمله هفت تن از همسایگان سنجیت کمار کارمند دولتی نیز کشته شده‌اند.

موراری لعل شرما شهروند 55 ساله هندو می‌گوید: ما پیش از این دچار خوف و هراس بودیم ولی اکنون پس از مسلح شدن مبارزه خواهیم کرد.

یک مقام نیروی شبه نظامی هند در این باره گفت: اهالی یک از روستاهای تازه مسلح شده همچنان تحت خطر قرار دارند، بر همین اساس ما آنان را از گشت شبانه نیروهای خود آگاه کرده‌ایم تا مبادا نیروهای ما را به تصور آزادی خواهان کشمیری هدف قرار دهند.

کنچن گپتا مقام وزارت اطلاع رسانی هند طی سخنانی هدف از این اقدام دولت را این‌گونه برشمرد: "هدف از این اقدام ترسیم خط حمله نیست، بلکه ترسیم خط دفاعی است".

لازم به ذکر است هند برای نخستین مرتبه در دهه 90 میلادی یک گروه شبه نظامی متشکل از شهروندان را در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل خود ایجاد کرده بود زمانی که مبارزه علیه اشغال هند در اوج خود قرار داشت.

در آن زمان نزدیک به 25 هزار نفر از زنان، مردان و حتی جوانان در جامو و کشمیر مسلح شدند و کمیته‌های دفاعی در سطح روستاها تشکیل داده شد.

گروه‌ها و نهادهای حامی حقوق بشر اعضای کمیته‌های مذکور را مرتکب جنایت علیه شهروندان دانستند، در آن زمان دست کم 210 مورد از قتل، تجاوز و باج گیری مطرح گردید که مسئولیت آن متوجه گروه‌های شبه نظامی تشکیل شده توسط دولت هند گردید، اما طبق آمار رسمی دولتی تنها کمتر از 2 درصد از اعضای این گروه‌ها به مجازات رسیدند.

کنچن گپتا در این باره گفت: این موارد اقدامات فردی بودند و هیچ گزارشی در خصوص بروز جرایم از سوی این گروه‌های شبه نظامی وجود ندارد، احتمال وقوع تخلف همواره وجود دارد و کنترل کردن هر فرد غیر ممکن است.

اعضای نیروی ذخیره مرکزی پلیس(CRPF) در حین آموزش به اعضای گروه شبه نظامی به آنان گوشزد کرده‌اند که استفاده نادرست از سلاح مجازات را به همراه خواهد داشت.

شیوا نندن سینگ سخنگوی نیروی ذخیره مرکزی پلیس گفت: نحوه تیراندازی، حفظ نظافت سلاح و نحوه جابه‌جایی به همراه مجازات کیفری در نتیجه استفاده نادرست از سلاح به تمامی افراد آموزش داده شده است.

طبق گزارش‌های دریافتی از زمان تشکیل این گروه شبه نظامی هندو تاکنون سه نفر کشته شده‌اند که از این میان استفاده از سلاح‌های ارائه شده برای خودکشی نیز را شامل می‌شود.

همچنین همسر یکی از زنان عضو این گروه شبه نظامی به علت تیراندازی سهوی کشته شد.

ارسال نظر

 
1