خبر فوری

 
بی ال اف: در حمله مشکه یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان زخمی شد
کد خبر :1369129974

10:44 1402/02/08


برچسب ها : تیراندازی, جاسوس ارتش, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, مشکه, نیروهای امنیتی پاکستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان طی بیانیه‌ای از زخمی شدن یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان طی عملیات فدائیان بلوچ در منطقه مشکه خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان طی بیانیه‌ای از زخمی شدن یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان طی عملیات فدائیان بلوچ در منطقه مشکه خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما امروز پنجشنبه مورخ 27 آوریل(7 اردیبهشت) طی عملیاتی در منطقه النگی از توابع مشکه یک جاسوس ارتش پاکستان به نام بشیر ملقب به تلو فرزند عثمان را هدف تیراندازی قرار دادند که منجر به زخمی شدن وی گردید.

وی خاطرنشان کرد: این جاسوس ارتش پاکستان در عملیات های مختلف ارتش در مناطق زُنگ، راحت، کوه اسپیت و واشک راغه از توابع بخش مشکه مشارکت داشت، وی در سال 2013 میلادی به عضویت نهضت مبارزه مسلحانه بلوچ درآمد؛ اما در سال 2015 میلادی در مقابل ارتش پاکستان تسلیم شده و به جاسوسی و ارائه اطلاعات به آنان می‌پرداخت.

وی افزود: وی امروز در حین تردد با موتورسیکلت توسط فدائیان بلوچ ما هدف تیراندازی قرار گرفت و دچار جراحت شد، وی با رها کردن اسلحه و موتورسیکلت خود از منطقه متواری گردید و فدائیان بلوچ اسلحه وی را ضبط کردند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان تصریح کرد: ارتش پاکستان یک جوخه مرگ در منطقه تشکیل داده است و بشیر تلو عضوی از آن است، تاکنون چندین نفر به عضویت این جوخه مرگ درآمده و در کالج منطقه مشکه اسکان داده شده‌اند. ساختمان کالج مذکور از نزدیک به ده سال گذشته تحت تصرف ارتش پاکستان قرار دارد که چند ماه قبل تخلیه و تحویل جوخه مرگ داده شده است، عناصر این جوخه مرگ با حقوق ماهانه 15 هزار روپیه برای ایجاد ناامنی، زورگیری، سرقت و اذیت و آزار شهروندان بی دفاع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در پایان تأکید کرد: ما به تمام افراد بلوچ هشدار می‌دهیم که از همراهی با سیاست نهادهای امنیتی و حاکمیتی پاکستان علیه نهضت ملی بلوچ در نتیجه توطئه‌ها، تهدید و طمع خودداری کنند.

ارسال نظر

 
1