خبر فوری

 
 
پاکستان حمله مسلحانه به اتباعش در خاک ایران را قویا محکوم کرد
کد خبر :1367752967

09:19 1402/11/08


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, پاکستان و ایران, تیراندازی, دولت موقت, روابط دوجانبه, سراوان, عناصر مسلح, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزارت خارجه و وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه هایی جان باختن اتباع پاکستان در حمله ای مسلحانه در خاک ایران را قویا محکوم و از دولت ایران درخواست رسیدگی فوری به حادثه و مجازات عاملین آن را کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| درپی منتشر شدن گزارشی مبنی بر جان باختن 9 تبعه پاکستانی طی تیراندازی افراد ناشناس در محل سکونت این افراد واقع در گاراژی در شهر سیرکان از توابع سراوان، خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این گزارش ها و سوالات اصحاب رسانه، ساعت 19 شب یکشنبه در بیانیه ای گفت: این یک حادثه هولناک و نفرت انگیز است و ما آن را به صراحت محکوم می کنیم. ما با مقامات ایرانی در تماس هستیم و بر لزوم رسیدگی فوری به این حادثه و مجازات دست اندرکاران این جنایت شنیع تاکید کرده ایم.

 در ادامه گزارش آمده است که سرکنسول ما در زاهدان راهی بیمارستانی است که مجروحین در آن بستری هستند و به دلیل مسافت طولانی و رعایت الزامات امنیتی تا ساعاتی دیگر به آنجا خواهد رسید.

او همچنین با مقامات محلی ملاقات و بر نیاز فوری آنها به اقدام قوی علیه عاملان این جنایت تاکید خواهد کرد. سفارت تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اجساد جان باختگان در اسرع وقت به کار خواهد گرفت.

در پایان گفته شد که چنین حملات بزدلانه ای نمی تواند پاکستان را از عزمش برای مبارزه با تروریسم باز دارد.

جلیل عباس جیلانی

از سوی دیگر جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان ضمن ابراز تاسف خود نسبت به این حادثه به وقوع پیوسته در ایران، با بیان اینکه این حمله شنیع تلاشی برای برهم زدن روابط پاکستان و ایران توسط دشمنان مشترک ما است، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان، خطاب به امیر عبداللهیان همتای ایرانی اش گفت: از دولت ایران می خواهیم که اقدام کند.

شناسایی هویت افراد کشته شده

براساس گزارش برخی رسانه های غیررسمی، در این حادثه 12 تبعه پاکستانی هدف قرار گرفته اند که 9 تن جانباخته و 3 فرد نیز زخمی می باشند.

افراد کشته شده: 1_محمد شعیب   2_محمد عاصف  3_محمد اکمل  4_ملک اظهر  5_محمدابوبکر  6_شهریار  7_محمد بشیر  8_محمد زبیر  9_محمد شهزاد

سه تن از مجروحین این حادثه با نامهای محمد اصغر، اشفق و عثمان که از ناحیه فک و صورت و قسمت کمر و شکم هدف گلوله قرار گرفته اند در بیمارستان رازی سراوان بسر میبرند که حال یک تن وخیم گزارش شده است.

در ادامه این گزارش بیان شده است که این افراد حدودا از پانزده سال پیش در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری خودرو و برق کاری مشغول بوده‌اند و داخل یک اتاقی در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.

ارسال نظر

 
1