خبر فوری

 
 

مسکو: به گزارش راز نیوز | سفارت پاکستان در مسکو اعلام کرد: پاکستان و روسیه اولین توافقنامه تجارت پایاپای بین دو کشور را امضا کردند.

هیئتی متشکل از 60 شرکت پاکستانی به سرپرستی عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان در افتتاحیه مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و روسیه در مسکو شرکت کرد.

هیئت پاکستانی به رهبری عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری با هدف تقویت روابط اقتصادی و کشف فرصت های تجاری جدید در روسیه در این مجمع شرکت کرد.

در این مجمع محمد خالد جمالی سفیر پاکستان در مسکو و مقامات بلندپایه روسیه از جمله الکسی گروزدف معاون وزیر تجارت و سرمایه گذاری و اوگنی فیدچوک مشاور وزیر حمل و نقل این کشور و همچنین بیش از 100 شرکت روسی حضور داشتند.

در این نشست نقطه عطف مهمی با امضای اولین تفاهم نامه در مورد تجارت پایاپای بین پاکستان و روسیه حاصل شد.

عبدالعلیم خان طی سخنرانی خود در این مجمع گفت: پتانسیل تجارت میان پاکستان و روسیه بیش از حجم تجارت فعلی بین دو کشور است.

وی خواستار افزایش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور شد و افزود: پاکستان پنجمین بازار بزرگ جهان را تشکیل می‌دهد و آزادترین رژیم تجارت و سرمایه‌گذاری را دارد، پتانسیل عظیمی برای افزایش تجارت بین دو کشور وجود دارد و امروز آغاز روابط دوجانبه جدید با روسیه است.

از سوی دیگر گروزدف معاون وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری روسیه ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان پاکستانی گفت: این تعامل تاثیر مثبتی بر روابط دوجانبه بین دو کشور خواهد داشت و این انجمن راه های جدیدی را برای تجارت و سرمایه گذاری باز خواهد کرد

ارسال نظر

 
1