خبر فوری

 

راولپندی: به گزارش راز نیوز| سرلشکر احمد شریف چودری سخنگوی ارتش پاکستان، گفت: پاکستان با دل و جان برای برپایی صلح در افغانستان تلاش کرده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR: سرلشکر احمد شریف سخنگوی ارتش پاکستان امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه پاکستان از دیرباز میزبان پناهجویان افغان بوده، افزود: تصمیم به بازگرداندن پناهجویان غیرقانونی در راستای منافع بیشتر ملی اتخاذ شد و بیش از 500 هزار پناهنده غیرقانونی به کشورشان بازگردانده شده اند درحالیکه همچنان صد ها هزار شهروند افغانستانی در کشور حضور دارند. علاو بر این، مهاجران غیرقانونی در هیچ کشوری در جهان اجازه تردد آزادانه در کشور دیگر را ندارند.

سخنگوی ارتش با اشاره به این موضوع که عملکرد پاکستان در راستای برپایی صلح در منطقه از کسی مخفی نیست، خاطر نشان کرد: تروریست ها و تسهیلگران آنها در چند ماه گذشته مشغول تلاش برای برهم زدن نظم و امنیت در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا هستند. تروریست های تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان فعالیت های تروریستی را در داخل سرزمین ما انجام می دهند. پاکستان با انجام عملیاتی، پناهگاه های امن تروریست ها در داخل مرز های افغانستان را هدف قرار داده و 8 تروریست را که در حوادث تروریستی متعدد در پاکستان دخیل بوده اند را از بین برد.

وی ادامه داد: اقدامات تروریستی ناموفق دلیلی بر هوشیار بودن نیروهای امنیتی است که در حال خنثی سازی این عملیات های خرابکارانه می باشند. نمونه ای دیگر از آن می توان به حمله 8 تروریست مورخه 20 مارس 2024 میلادی برابر یکم فروردین 2024 به منطقه ای در بندر گوادر اشاره کرد که غیور مردان نیروهای مسلح با شهامت به مبارزه با تروریست ها پرداخته و آنها را به هلاکت رساندند.

سرلشکر احمد شریف ادامه داد که همچنین سرنخ های حمله به مهندسان چینی در منطقه بشام ایالت خیبرپختونخوا نیز به خارج از مرز ها می رسد. این حمله در افغانستان طرح ریزی شد و کنترل تروریست ها و تسهیل گران آنها نیز از خاک افغانستان انجام گرفت، فرد انتحاری نیز از اتباع افغان بود. نیروهای مسلح پاکستان هرگونه اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کنند و پاکستان نسبت به پناهگاه های در دسترس سازمان های ممنوعه و عملیات های آزادانه از خاک افغانستان، ملاحظاتی دارد.

سخنگو خاطر نشان کرد: مورخه 17 آوریل 7 تروریست را که قصد ورود به سرزمین پاکستان از منطقه مرزی غلام خان در وزیرستان شمالی را داشتند به هلاکت رساندیم که یکی از این تروریست ها با هویت ملک دین مصباح از اهالی ولایت پکتیکای افغانستان شناسایی شد. به همین ترتیب در عملیات نیرو های امنیتی مورخه 23 آوریل در پشین ایالت بلوچستان 3 تروریست کشته شدند و یک نفر از آنها در وضعیت زخمی دستگیر شد. این تروریست به نام حبیب الله فرزند خان محمد از اهالی اسپین بولدک افغانستان بود که در اظهاراتش به عملیات های تروریستی در پاکستان اعتراف کرد و ویدیوی اعترافات وی در فضای مجازی قابل مشاهده است.

 

وی اظهار داشت: اولویت اصلی ارتش پاکستان حفظ نظم و قانون در کشور است و برای این منظور ما به هر میزانی برای سرکوب تروریست ها، مغز متفکر و تسهیل کنندگان آنها تلاش خواهیم کرد. در سال 2024 میلادی در مجموع 13 هزار و 135 عملیات مبتنی بر اطلاعات علیه تسهیلگران تروریسم صورت گرفت که موجب هلاکت 245 و بازداشت 396 تروریست شد. در طول این عملیات ها در سال جاری، 2 درجه دار و 60 سرباز به شهادت رسیدند.

روند آغاز شده برای مدیریت مرز های غربی در حال تکمیل است. 98 درصد از روند آغاز شده در مرز مشترک با افغانستان و 91 درصد در مرز مشترک با ایران تکمیل شده است. همچنین 753 پاسگاه مرزی در مرز مشترک با افغانستان و 89 پاسگاه در امتداد مرز مشترک با ایران ساخته شده اند و کار بر روی دیگر پاسگاه ها جریان دارد.

وی ادامه داد: اگر در مورد وضعیت خط کنترل در مرز شرقی صحبت کنیم، همه می‌دانید که ما تهدیدات دائمی از جانب هند داریم، هند همیشه در حال برنامه‌ریزی برای منحرف کردن اذهان از آشفتگی داخلی است درحالیکه رهبری نظامی و مردمی پاکستان به خوبی از این موضوع آگاه است.

وی گفت: در سال جاری نیز چندین بار آتش بس نقض شده است، شهروندان بیگناه در کشمیر آزاد مورد هدف قرار می گیرند، پاسخی شایسته به تجاوزات هند داده ایم و خواهیم داد،  و همیشه آماده دفاع از یکپارچگی و استقلال خود خواهیم بود.

او در ادامه با پرداختن به حادثه 9 مه (یورش طرفداران حزب تحریک انصاف به پایگاه های نظامی) گفت: در این روز تلاش کردند تا میان مردم و نیروهای مسلح فاصله ای ایجاد کنند که باید عاملان این حادثه مطابق قانون مجازات شوند.

ارسال نظر

 
1